У дисертації представлено теоретичний аналіз розв’язання проблеми професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів щодо формування їхньої медіаграмотності. Проаналізовано стан, зміст, особливості медіаосвіти у вищих навчальних закладах. Уточнено та розкрито сутність понять «медіаосвіта майбутніх соціальних педагогів», «медіаграмотність майбутніх соціальних педагогів». Визначено критерії, показники і рівні сформованості медіаграмотності майбутніх соціальних педагогів. У дослідженні теоретично обґрунтовано і впроваджено соціально-педагогічні умови й алгоритм формування медіаграмотності майбутніх соціальних педагогів та експериментально перевірено ефективність їхнього впливу на формування медіаграмотності студентів.
Диссертация посвящена проблеме формирования медиаграмотности будущих социальных педагогов в процессе профессиональной подготовки. В диссертации представлены теоретический анализ современных подходов к решению проблемы профессиональной подготовки будущих социальных педагогов по формированию их медиаграмотности; выявлены существующие проблемы медиаобразования социальных педагогов-практиков и студентов. Проанализировано содержание теоретических концепций медиаобразования, на основе чего определены основные идеи теории развития критического мышления, инъекционной, этической, семиотической теорий как наиболее эффективных, для медиаобразования будущих социальных педагогов.
The thesis presents the theoretical analysis of the problem for future social workers’ professional training solution as to their media literacy formation. The thesis highlights condition, content, features of media education at the higher educational establishments. The essence of concepts «media education of future social workers», «future social workers’ media literacy» is specified. The criteria, indicators and media literacy levels of the future social workers’ development are defined. The study is theoretically substantiated and implemented into social and educational conditions and algorithm of future social workers’ media literacy formation is tested and the effectiveness of their influence on the students’ media literacy formation is examined.