Дисертація присвячена дослідженню дидактичних засад структурування змісту філологічної підготовки студентів у навчально-пізнавальній діяльності педагогічних коледжів. На основі вивчення наукової літератури здійснений аналіз і визначена сутність понять «дидактичні засади», «навчально-дослідницька діяльність», «структурування змісту філологічної підготовки». Доведена взаємозалежність між ефективністю процесу формування творчої особистості студента й реалізацією структурування змісту філологічної підготовки. Розроблена модульно-технологічна модель процесу засвоєння філологічного матеріалу для української та англійської мов. Вище названі моделі подані через дидактичну технологію організації навчально-пізнавальної діяльності студентів педагогічного коледжу. Узагальнені сучасні аспекти дидактичних технологій розвитку змісту філологічної підготовки студентів. Визначена сутність процесу засвоєння філологічного матеріалу, його компоненти та структура. Запропоновано просторово-часова модель структурування змісту філологічної підготовки. Теоретично обґрунтовані дидактичні засади структурування змісту філологічної підготовки студентів педагогічних коледжів. Доведено, що структурування змісту філологічної підготовки студентів педагогічних коледжів стає ефективним в умовах логічно обґрунтованої цілісної, неперервної дидактичної технології, яка передбачає єдність навчальної мети, дидактичного завдання та дидактичних умов, які сприяють засвоєнню й реалізації змісту філологічної підготовки особистості.
Диссертация посвящена исследованию дидактических основ структуризации содержания филологической подготовки студентов в учебно-познавательной деятельности педагогических колледжей. На основе изучения научной литературы осуществлен анализ и определена сущность понятий «дидактические основы», «учебно-исследовательская деятельность», «структуризация содержания филологической подготовки». Доказана взаимосвязь между эффективностью процесса формирования творческой личности студента и реализацией структурирования содержания филологической подготовки. Разработана модульно-технологическая модель процесса усвоения филологического материала для украинского и английского языков. Модель рассматривается через дидактическую технологию организации учебно- познавательной деятельности студентов педагогического колледжа.
The vitality of the work has been proved; the objective, main tasks, scientific novelty, practical value of the work have been formulated; the content of the main principles has been suggested. The substantiation of the problem of didactic principles of structuralization of philological training essence of the students of pedagogical college is conditioned by development of modern tendencies towards education and effectiveness of the realization of the research activity of the personality according to the demands of the Bolonia Declaration. The quality of education is of primary importance while formation of the creative personality nowadays. There are some scientific researches on the topic but most of them are devoted to the education of students of higher educational establishments. The problem of drawing students of pedagogical college into learning of philological training essence foresees taking into consideration psychological and pedagogical objectives. Integrity and succession of didactic principles, forms, methods and ways of organization of educational process havent been investigated yet.