Дисертація присвячена філософському аналізу теорії і практики освітнього врядування в умовах глобалізації та інформатизації суспільства. Обґрунтовується визначення освітнього врядування, розкривається його філософське підґрунтя, чітка антибюрократична спрямованість. Особлива увага приділяється обґрунтуванню критеріїв типологій зовнішнього освітнього врядування, визначенню теоретико-методологічних орієнтирів у дослідженні його конкретно-історичної практики. В процесі дослідження внутрішнього освітнього врядування головним об’єктом аналізу є університетська автономія – її теоретичні моделі та практика їх втілення в умовах глобалізації та інформатизації. В українському дискурсі проблема освітнього врядування розробляється в контексті концепції державно-громадського управління. В роботі розкриваються тематичні та концептуальні напрями її дотичності із західними підходами до проблеми управління освітою. Один із них – розуміння функцій інституцій громадянського суспільства, їх ролі у формуванні освітньої політики. Спільність проблематики у західному та українському дискурсі передбачає наявність узгодженої термінології.
В работе осуществлен философский анализ теории и практики управления образованием в условиях глобализации и информатизации. Обосновывается методологический потенциал социокультурного дискурсанализа как теоретико-методологической основы диссертации. Глобализация и информационная революция формирует новые дискурсивные формации – научные парадигмы, сердцевину которых составляет идея информации как главного фактора современной общественной жизни. В работе раскрыты содержание и направление кардинальных изменений в представлениях об организации власти и управления в социальных системах, прежде всего в образовании. Эти изменения происходят прежде всего в культурноцивилизованном и информационно-коммуникативном измерениях.
Thesis is devoted to philosophical analysis of theory and practice of educational governance in the context of globalization and informatisation of society. Political, ideological, theoretical and methodological conditions that attract attention of the western scholars to the mentioned topic are presented in the thesis. Definition of educational governance, its philosophical basis and clear antibureaucratic dimension is asserted in the thesis. Special attention is paid to the substantiation of the typology criteria of the external educational governance and determination of the theoretical and methodological checking points in a study of the specific historical practice of the educational governance. In the process of analysis of the internal educational governance, special attention is paid to the autonomy of university – its theoretical models and practice of implementation in the context of globalization and informatisation. In the Ukrainian discourse the problem of the educational governance is elaborated in the framework of the concept of state and public administration. Thematic and conceptual ways of the current research and its conformity with the western approaches to the problem of educational governance are presented in the thesis. One of them is proper understanding of the role and functions of the civic society institutions, their role in the process of education policy formation. Similarity of problematics in the Western and Ukrainian discourses, to which special attention is paid in the thesis, provides for existence of the coherent terminology.