Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Філософський дискурс технократизму в освітніх концепціях XXI століття

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Малик, Іван Васильович
dc.date.accessioned 2023-11-10T14:34:43Z
dc.date.available 2023-11-10T14:34:43Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Малик, Іван Васильович. Філософський дискурс технократизму в освітніх концепціях XXI століття : дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10 – філософія освіти / Малик Іван Васильович ; наук. керівник Бех Володимир Павлович ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2008. – 211 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42895
dc.description.abstract У дослідженні запропоновано цілісну концепцію еволюції технократизму як соціального явища, висвітлено його генезис, семантичну природу, сутність, зміст і форми: об’єктивовану і суб’єктивовану, а також механізм його самовідтворення засобами освіти. Показано його місце і роль у саморозгортанні суспільства, протистояння технократизму і гуманізму в індустріальній парадигмі розвитку світової спільноти, шляхи гармонізації їх взаємодії в освіті розколотої цивілізації. Доведено, що технонаука формує не тільки новий дискурс, а й породжує новий чинник управління суспільством знань і освітою – ноократію або меритократію, що має бути опанований філософією освіти, оскільки він формує симбіоз науки і освіти (магістратура та PhD), а тому на основі парадигмальної ідеї про визнання особистості фундаментальною цінністю має бути запропонована гуманістична парадигма освіти, що потребує індивідуалізацію форм освіти, розгалуження дистанційної форми навчання, електронну педагогіку, самоосвіту і самовиховання, освіту протягом життя. uk
dc.description.abstract В работе исследуется зависимость эволюции системы образования от явления технократизма, что сформировалось за время существования индустриальной цивилизации, а на этапе перехода мирового сообщества к информационной фазе развития направляет развитие образования в мире, исходя из присущих ему принципов. Обосновывается основной концепт роботы – “дискурс технократизма в образовательных концепциях ХХІ столетия”, его сущность и содержание. Разкриты атрибутивные свойства и функциональное влияние технократизма на общество, образование и личность. Проанализированы четыре измерения «дискурса»: языковый (семантичный), философский (категориальный), политический (властный) и методологический (исследовательский или инструментальный). На основе ретроспективного анализа делается вывод о том, как на основе философии науки и философии техники сформировался дискурс технократизма и как он постепенно овладел всеми сторонами жизни современного человека, в том числе и национальными системами образования. Показано, что явление технократизма в своем развитии прошло три этапы: латентный, господствующий, и нисходящий с арены, а центральной в технократических концепциях является идея возможности эффективного функционирование власти, основанной на научной компетенции, существование возможности замены политического субъективированного решения решением рациональным и объективным. uk
dc.description.abstract In research the complete concept of the technocratism’s evolution as social phenomenon, is stated its genesis, semantic nature, essence, content and forms: objective, subjective, and also mechanisms of its influence on education and selfreproduction by means of education. It is shown its place and role at self-expansion of a society, opposition to technocratism and humanism in an industrial paradigm of the world’s community development, way of harmonization of their interaction in the education of a split civilization. It is proved, that technoscience forms not only a new discourse, but generates the new factor of management of a society of knowledges and education – noocrathy or meritocrathy, that must be acquired by philosophy of education, as it forms a symbiosis of a science and education (a master department and PhD) and that’s why, on a basis of paradigm’s ideas about a recognition of the person fundamental value can be the offered humanistic paradigm of formation(education) which requires in an individualization of forms of education, a branching of the remote form of training, electronic pedagogic, selfeducation and self-training, education during a life. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject освіта uk
dc.subject технократизм uk
dc.subject гуманізм uk
dc.subject парадигма uk
dc.subject дискурс uk
dc.subject мислення uk
dc.subject влада uk
dc.subject ноократія uk
dc.subject меритократія uk
dc.subject образование uk
dc.subject технократизм uk
dc.subject гуманизм uk
dc.subject парадигма uk
dc.subject дискурс uk
dc.subject мышление uk
dc.subject власть uk
dc.subject ноократия uk
dc.subject меритократия uk
dc.subject education uk
dc.subject a technocratism uk
dc.subject a humanism uk
dc.subject a paradigm uk
dc.subject a discourse uk
dc.subject an outlook uk
dc.subject a thinking uk
dc.subject an authority uk
dc.subject noocrathy uk
dc.subject meritocrathy uk
dc.subject conditions uk
dc.title Філософський дискурс технократизму в освітніх концепціях XXI століття uk
dc.title.alternative Философский дискурс технократизма в образовательных концепциях ХХІ столетия uk
dc.title.alternative Philosophical discourse of the technocratism in educational concepts of the ХХІ century uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 141.1:37.013.73


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу