Дисертацію присвячено комплексному теоретико-правовому дослідженню правового нігілізму. Значну увагу приділено вивченню явища деформації правосвідомості та її формам (правовий ідеалізм, правова демагогія, правовий дилетантизм, правовий конформізм, переродження правосвідомості, правовий фетишизм), оскільки визначено, що вона є основною причиною виникнення і поширення правового нігілізму. Особливу увагу приділено з’ясуванню ролі та значення сім’ї та загальноосвітніх навчальних закладів у подоланні правового нігілізму. Внесено пропозиції щодо удосконалення окремих норм чинного законодавства щодо діяльності загальноосвітніх навчальних закладів як суб’єктів здійснення профілактики фонових явищ у молодіжному середовищі. Обґрунтовано доцільність прийняття Закону України „Про правову освіту” та розроблено концепцію його структури з метою підвищення якості правової освіти та ефективності подолання різних форм деформації правосвідомості, однією з яких є правовий нігілізм. Розроблено організаційно-правовий механізм подолання правового нігілізму.
Диссертация посвящена комплексному теоретико-правовому исследованию правового нигилизма, а также проявлению и взаимодействию других форм деформации правосознания, среди которых значительное внимание уделено правовому идеализму, правовому инфантилизму, правовой демагогии, правовому конформизму, правовому фетишизму и некоторым другим. Рассмотрены различные взгляды ученых на определение правового нигилизма и сформулировано авторское понятие данной категории. На основе проведенного анализа классификаций форм проявления правового нигилизма разных авторов, предложена классификация форм правового нигилизма. Обосновано предложения относительно необходимости принятия Закона Украины „О правовом образовании” с целью повышения качества правового образования и эффективности преодоления различных форм деформации правосознания, среди которых правовой нигилизм является наиболее опасным. Кроме того, разработан организационно-правовой механизм преодоления правового нигилизма.
This dissertation is dedicated to a comprehensive theoretical and legal research on legal nihilism. A major focus is placed on researching such phenomenon as a deformation of legal consciousness and its forms (legal idealism, legal demagogy, legal dilettantism, legal conformism, retrogression of legal consciousness, legal fetishism), since this very phenomenon is identified to be the main reason for legal nihilism to arise and spread.
Special attention is given to find out the role and significance of a family and general education establishments in terms of overcoming legal nihilism. Proposals are made how to improve certain applicable law provisions as related to general education establishments acting as a provider of preventive treatment of background developments in the youth environment. Reasons are given why it is suggested that the Law of Ukraine “On Legal Education” is required to be adopted and the structure of such law has been developed in order to improve the quality of legal education and to cope efficiently with various forms of legal consciousness deformations, one of which legal nihilism is. An institutional and legal mechanism has been elaborated to overcome legal nihilism.