Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування пізнавальної активності старшокласників засобами імітаційно-дидактичної гри в процесі навчання історії

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лоштун, Ольга Борисівна
dc.date.accessioned 2023-11-09T09:52:09Z
dc.date.available 2023-11-09T09:52:09Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Лоштун, Ольга Борисівна. Формування пізнавальної активності старшокласників засобами імітаційно-дидактичної гри в процесі навчання історії : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 – теорія навчання / Лоштун Ольга Борисівна ; наук. керівник Кондрашова Лідія Валентинівна ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Криворізький держ. пед. ун-т. - Кривий Ріг, 2011. – 235 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42848
dc.description.abstract Дисертацію присвячено проблемі формування пізнавальної активності старшокласників засобами імітаційно-дидактичної гри в процесі навчання історії. У роботі досліджено поняття «пізнавальна активність», визначено його структуру, сутність, зміст. Вирізнено критерії, показники й рівні пізнавальної активності учнів старших класів. Проаналізовано імітаційно-ігровий підхід до навчання історії, основною одиницею реалізації якого виступає імітаційно-дидактична гра. Під час педагогічного експерименту апробовано методику використання коміксів та колажів у процесі навчання історії, розроблено структурну модель формування пізнавальної активності засобами імітаційно-дидактичної гри й експериментально перевірено ефективність розробленої моделі та результативність дидактичних умов формування пізнавальної активності учнів у процесі імітаційно-ігрового навчання. Розроблено методичні рекомендації на допомогу вчителям історії щодо формування пізнавальної активності старшокласників у ході імітаційно-ігрового навчання, засоби діагностики рівнів сформованості пізнавальної активності учнів старших класів; програму використання імітаційно-дидактичних ігор у контексті календарного планування з історії України та всесвітньої історії для старших класів. uk
dc.description.abstract Диссертация посвящена проблеме формирования познавательной активности старшеклассников средствами имитационно-дидактичной игры в процессе обучения истории. В ходе исследования конкретизированы базовые понятия: «активность», «познавательная активность». В диссертации анализируются основные подходы к пониманию познавательной активности старшеклассников, охарактеризовано содержание, структура, компоненты этого сложного личностного образования, конкретизированы критерии, показатели и выявлены уровни формирования познавательной активности старшеклассников в процессе обучения истории с использованием имитационно-дидактической игры. Познавательная активность старшеклассников определяется в исследовании как сложное личностное качественное образование, характеризующееся определенным отношением личности к познанию, самостоятельностью, творчеством, готовностью опираться на них в процессе обучения и реализующееся в определенных мыслях, действиях, поступках старшеклассника. uk
dc.description.abstract The thesis is devoted to the problem of forming of cognitive activity of senior pupils by facilities of imitation-didactics game in the process of studies of history. A concept «cognitive activity is in-process investigational, her structure, essence, maintenance, is certain. Criteria, indexes and levels of cognitive activity of students of senior classes, are distinguished. The imitation-playing going is analysed near the studies of history, an imitation-didactics game comes forward as basic unit of realization of that. During a pedagogical experiment methodology of the use of comics and collages is approved in the process of studies of history, the structural model of forming of cognitive activity facilities of imitation-didactics game is worked out and efficiency of the worked out model and effectiveness of didactics terms of forming of cognitive activity of students are experimentally tested in the process of imitation-playing studies. Worked out methodical recommendations for help to the teachers of history in relation to forming of cognitive activity of senior pupils during imitation-playing studies, means of diagnostics of levels of formed of cognitive activity of students of senior classes; program of the use of imitation-didactics games in the context of the calendar planning from history of Ukraine and world history for senior classes. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject активність uk
dc.subject пізнавальна активність uk
dc.subject модель формування пізнавальної активності uk
dc.subject імітаційно-дидактична гра uk
dc.subject дидактичні умови uk
dc.subject активность uk
dc.subject познавательная активность uk
dc.subject модель формирования познавательной активности uk
dc.subject имитационно-дидактическая игра uk
dc.subject дидактические условия uk
dc.subject activity uk
dc.subject cognitive activity uk
dc.subject model of forming of cognitive activity uk
dc.subject imitation-didactics game uk
dc.subject didactics terms uk
dc.title Формування пізнавальної активності старшокласників засобами імітаційно-дидактичної гри в процесі навчання історії uk
dc.title.alternative Формирование познавательной активности старшеклассников средствами имитационно-дидактической игры в процессе обучения истории uk
dc.title.alternative Forming of cognitive activity of senior pupils by means of imitation-didactic game in the course of history training uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 371.322.9:93(07)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу