Дисертація присвячена проблемі інтеграції видів художньої діяльності засобом розвитку мовлення молодших школярів. Розкрито змістовий, мотиваційний та операційний компоненти методики розвитку мовлення учнів початкових класів засобом інтегрованої художньої діяльності на основі діяльнісного, комунікативного, соціокультурного підходів до організації особистісно зорієнтованого навчання. Визначено і досліджено процес формування українського усного і писемного мовлення молодших школярів загальноосвітніх шкіл, спеціалізованих навчальних закладів мистецького спрямування.
Диссертация посвящена проблеме интеграции видов художественной деятельности как средства развития речи младших школьников. Раскрыто содержательный, мотивационный и операционный компоненты методики развития речи учащихся начальных классов посредством интеграции видов художественной деятельности на основе деятельного, коммуникативного, социокультурного подходов к организации личностно ориентированного образования. Определено и исследовано процесс формирования украинской устной и письменной речи младших школьников среднеобразовательных школ, специализированных учебных заведений искусствоведческого направления.
Dissertation deals with the problem of integration of artistic activity forms using the way of the speechs development from the pupils of primary school. The semantic, operational and motivational components of methods the speechs development from the pupils of primary school using the way of integration of artistic activity forms on the basis of actional, communicative, social and ciltural approach to organization personal position-finding teaching are exposed. The process of forming ukranian oral and written speech of primary and secondary schools pupils, specialized art teaching establishments is determined and searched.