Робота присвячена актуальній проблемі формування комунікативного розвитку дітей старшого дошкільного віку в дитячих закладах у процесі їх підготовки до переходу в школу. Особлива увага приділяється пошуку засобів адаптивної поведінки у взаємовідносинах, стосунках з дорослими та однолітками. Визначені рівні сформованості комунікативної готовності у дітей досліджуваної категорії, що дало можливість з’ясувати ефективні напрямки корекційно-педагогічної роботи. Отримані дані дають підставу для розробки напрямків подальших досліджень, методик комунікативного розвитку дітей різних вікових та нозологічних категорій.
Работа посвящена актуальной проблеме формирования коммуникативного развития умственно отсталых детей старшего дошкольного возраста в специальных детских учреждениях в процессе их подготовки к переходу в школу. Особое внимание отводится поиску средств адаптивного поведения во взаимоотношениях, отношениях со взрослыми и ровесниками. В исследовании установлена взаимосвязь первичного дефекта (умственной отсталости), вторичных отклонений в познавательной сфере и третичных эмоционально-волевых нарушений, рассматриваемые как последующие аффективные нарушения, которые существенно влияют на формирование характера общения.
The Work is devoted to the actual problem of the formation of communicative development of children of the senior preschool age in children's establishments during their preparation for transfer to school. The special attention is paid to the search of means of adaptive behaviour in mutual relations, attitudes between them and adults and coevals. The mentionned levels of the forming of communicative readiness of children of the researched category gave the possibility to define the effective directions of correctional and pedagogical work. The received data are enable for the development of directions of the further researches, techniques of communicative development of children of different age and nozological categories.