Дисертація присвячена дослідженню розвитку професійного самовизначення майбутніх психологів як самодетермінованої діяльності. Структуру цього процесу становлять змістовий, ціннісно-цільовий та регулятивно-поведінковий компоненти,
в яких спроектовані уявлення студента щодо майбутньої професійної (ідеальної) та
учбово-професійної (реальної) діяльностей, на інтеграцію яких спрямоване самовизначення. Розроблено психодіагностичні методики, спрямовані на дослідження компонентів професійного самовизначення майбутніх психологів. Експериментально встановлено, що з переходом на наступний курс розвиток професійного самовизначення студентів відбувається закономірно з якісними змінами у кожному з компонентів цього процесу. Виділено критерії та рівні розвитку професійного самовизначення майбутніх психологів (високий, середній, низький та нульовий), дано їм психологічну характеристику та з’ясовано динаміку й особливості прояву цього психічного явища впродовж фахової підготовки майбутніх психологів.
Диссертация посвящена исследованию развития профессионального самоопределения у студентов–будущих психологов. В работе разработано теоретическую модель профессионального самоопределения студента, что легло в
основу оптимизации этого процесса у будущих психологов в условиях развивающекоррекционной работы. Установлено, что с переходом на следующий курс в регулятивно-поведенческом компоненте учебно-профессиональные действия постепенно направлены на профессиональное самоусовершенствование, которое происходит несистемно.
Dissertation is dedicated to the research of the development of the professional self-determination of the sudents – future psychologists. The structure of professional self-determination of the sudent consists of contest-driven, value-oriented and controllingbehavioral componets. This componets reflect the students' attitude toward the learning-professional and future professional activities, for the intergation of which the professional self-determination is directed to. It was experimentally proven that with the students' movement to the senior years, the differential between their level of attitude toward the ideal and real characteristics of the profession is integrated with the quality changes in components of the professional self-determination. The generalized conclusion results of the experimental research allowed to separate four levels of the professional self-determination development of the future psychologists (high, middle, low and nill) and also to present the psychological characteristics with the dynamics of this psychological phenomena in the condition of the professional development.