У дисертації розглянуто роль і місце моніторингу в навчально-виховному процесі вищого педагогічного навчального закладу, а також розглянуто можливості його впровадження з метою моніторингу сформованості професійних компетентностей майбутніх учителів інформатики. Розроблено та науково обґрунтовано основні компоненти системи моніторингу сформованості професійних компетентностей майбутніх учителів інформатики, сутність якої складають провідні положення сучасної теорії моніторингових досліджень та методики навчання інформатики, адаптовані до нашого дослідження. Досліджено стан системи підготовки майбутніх учителів інформатики та визначено досягнуті рівні сформованості їх професійних компетентностей в результаті впровадження моніторингових досліджень у навчально-виховний процес вищих педагогічних закладів.
В диссертации рассмотрены роль и место мониторинга в учебновоспитательном процессе высшего педагогического учебного заведения, а также рассмотрены возможности его внедрения с целью мониторинга сформированности профессиональных компетентностей будущих учителей информатики. Целью педагогического эксперимента была апробация и экспериментальная проверка эффективности разработанной системы мониторинга профессиональной подготовки будущих учителей информатики. Результаты педагогического эксперимента позволили сделать выводы о том, что внедрение дидактической системы мониторинга формирования профессиональных компетентностей
будущих учителей информатики эффективны, а результаты значительно выше по сравнению с полученными знаниями и приобретенными умениями во время традиционного обучения.
This thesis is a comprehensive study of the role and position of monitoring in the educational process of higher educational establishments and possibilities of its application to monitor the professional competence of future IT teachers. The basic components of system of monitoring the professional competence of future IT teachers has been developed and scientifically based, the essence of which are major provisions of the modern theory of monitoring studies and science teaching methods adapted to our study. The state of management system of future IT teachers has been investigated and the levels of their professional competences have been defined as a result of introduction of monitoring researches in teaching and educational process of higher pedagogical institutions.