Мета статті – проаналізувати особливості використання інтерактивних методів навчання на заняттях з іноземної мови та їх значення для удосконалення іншомовної комунікативної компетентності учнів початкової школи. Здійснено аналіз наукових джерел по темі дослідження та визначено поняття «система», «система вправ», «вправа». Проаналізовано сутність системного підходу до засвоєння знань та удосконалення навичок іншомовного мовлення молодших школярів. Закономірність процесу засвоєння знань полягає в тому, що пізнавальна діяльність і знання, до неї введені, набувають розумової форми і стають узагальненими не відразу, а проходять ряд етапів, які мають бути організовані як система дій, пов’язаних із постановкою та самостійним вирішенням учнями нових пізнавальних завдань, підкореними загальній основній меті. Досліджено особливості використання вправ, що поділяються на усні, письмові, графічні, оскільки саме вони часто використовуються у навчанні іноземних мов, встановлено їхнє значення для удосконалення навичок іншомовного мовлення молодших школярів. Усні вправи спрямовані на постійне використання молодшими школярами набутих знань (фонетичних, лексичних, граматичних) і їх перенесення у процес навчання, максимально наближений до реальної ситуації спілкування. Виконання письмових вправ полягає у відтворенні набутих знань (фонетичних, лексичних, граматичних) у письмовій формі та їх закріпленні. Графічні вправи також можуть бути використані в удосконаленні навичок іншомовного мовлення молодших школярів у формі виконанні учнями схем, таблиць, планів, які допомагають молодшим школярам сформувати думку та послідовність її викладення. Зроблено висновок, що застосування системи вправ із використанням інтерактивних методів навчання, які відповідають етапам засвоєння знань і мають поступовий рівень ускладнення, сприяє удосконаленню навичок іншомовного мовлення молодших школярів.
The aim of the article is to analyze the features of the use of interactive teaching methods at foreign language classes and its importance for improving the foreign language communicative competence of primary school students. The analysis of scientific sources on the research topic is carried out and the concepts “system”, “system of exercises”, “exercise” are defined. The concept of the system approach to the acquisition of knowledge and improvement of foreign language skills of junior schoolchildren in particular is analyzed. It is established that the regularity of the process of knowledge acquisition is that the cognitive activity and knowledge introduced into it, acquire a mental form and become generalized not immediately, but go through a number of stages to be organized as a system of actions related to the formulation and independent solution by students of new cognitive tasks that are subordinated to the general main goal. The peculiarities of the use of exercises, which are divided into oral, written, graphic, as they are often used in teaching foreign languages, have been studied and their significance for improving the foreign language skills of junior schoolchildren has been established. Oral exercises are aimed at the constant use of knowledge acquired by younger students (phonetic, lexical, grammatical) and their transfer to the learning process, which is as close as possible to the real situation of communication. Performing written exercises is to reproduce the acquired knowledge (phonetic, lexical, grammatical) in writing and their consolidation. Graphic exercises can also be used to improve the foreign language skills of primary school children in the form of students’ schemes, tables, plans that help younger students to form their opinion and the sequence of its presentation. It is concluded that the application of a system of exercises using interactive teaching methods that correspond to the stages of knowledge acquisition and have a gradual level of complexity contributes to the improvement of foreign language skills of primary school children.