Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості ціннісно-смислової сфери майбутніх учителів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Куренна, Тетяна Вікторівна
dc.date.accessioned 2023-11-01T14:35:22Z
dc.date.available 2023-11-01T14:35:22Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Куренна, Тетяна Вікторівна. Психологічні особливості ціннісно-смислової сфери майбутніх учителів : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Куренна Тетяна Вікторівна ; наук. керівник Лисянська Таїсія Миколаївна ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2013. – 296 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42785
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячено вивченню психологічних особливостей ціннісно-смислової сфери студентів педагогічних спеціальностей.Розроблено структурну модель ціннісно-смислової сфери майбутнього вчителя, складовими якої виступають цінності, смисли, духовні цінності і духовність особистості.Обґрунтовано зміст поняття «ціннісно-смислова сфера майбутнього вчителя» як складної, багатовимірної, динамічної, ієрархічно побудованої системи, вершиною якої є духовні цінності та смисл життя.Визначено психологічні особливості ціннісно-смислової сфери студентів і вчителів,обґрунтовано критерії, показники та рівні розвитку професійно значущих складових ціннісно-смислової сфери майбутнього вчителя,виявлено невідповідність змістовного наповнення системи цінностей та смислів студентів вимогам професійної діяльності. Створено комплексну модель розвитку ціннісно-смислової сфери майбутнього вчителя, розроблено, апробовано та перевірено ефективність психолого-педагогічної програми оптимізації розвитку ціннісно-смислової сфери майбутніх педагогів. uk
dc.description.abstract Диссертационное исследованиепосвящено изучению психологических особенностей ценностно-смысловой сферы будущих учителей.Результатомтеоретического анализа стало обоснование сути научных подходов к определению понятийи особенностейфункционированияценностей, ценностных ориентаций, смыслов, духовности. Обосновано роль духовности в качестве ведущего компонента в интеграции системы ценностей личности, выбора стратегии жизни, её осмысленности. Определено значимость профессионализации в развитии ценностно-смысловой сферы студентов педагогических специальностей. Разработанаструктурная модель ценностно-смысловойсферыбудущего учителя. uk
dc.description.abstract Dissertational research is devoted to studying the psychological features of valuesemantic sphere of students of pedagogical skills. The structural model of value-semantic sphere of the future teacher was developed, components of which are the values, meanings, spiritual values and spirituality, self-actualization of the individual. The concept of «value-semantic scope of future teacher» was justified as a complex, multi-dimensional, dynamic, hierarchically structured structure, the apex of which is the spiritual values and the meaning of life. The criteria and indicators for the study of values and semantic areas of future teacher was justified through a set of diagnostics instruments. Psychological features of value-semantic sphere of future teachers was determined through a systematic experimental investigation, incompliance substantial filling of the system of values and meanings of students requirements professional activity was detected. A complex model of the development of value-semantic sphere of the future teacher was created. The effectiveness of psychological and educational programs optimization of the development of value-semantic sphere of the future teachers was developed, tested and verified. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject цінності uk
dc.subject духовність uk
dc.subject духовні цінності uk
dc.subject смисли uk
dc.subject ціннісносмислова сфера uk
dc.subject самоактуалізація особистості uk
dc.subject вчитель uk
dc.subject ценности uk
dc.subject духовность uk
dc.subject духовные ценности uk
dc.subject смыслы uk
dc.subject ценностно-смысловая сфера uk
dc.subject самоактуализация личности uk
dc.subject учитель uk
dc.subject values uk
dc.subject spirituality uk
dc.subject spiritual values uk
dc.subject meanings uk
dc.subject value-sense sphere uk
dc.subject self-actualization of personality uk
dc.subject teacher uk
dc.title Психологічні особливості ціннісно-смислової сфери майбутніх учителів uk
dc.title.alternative Психологические особенности ценностно-смысловой сферы будущих учителей uk
dc.title.alternative Psychological characteristics of value-sense sphere of future teachers uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 159.922.6:378.011.3-051


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу