Рекреація є важливим засобом відновлення і зміцнення здоров’я людей, необхідним елементом здорового способу життя, соціокультурного і соціально-психологічного розвитку особистості. В результаті системного аналізу проведено поглиблене вивчення наукових шкіл з дослідження проблем рекреації, що дозволило виявити і охарактеризувати їх основні концептуальні моделі. Концептуальна модель досліджуваного об’єкта представлена як модель абстрактного, описового типу, у якій відображено парадигму і визначено уявлення дослідника про сутність форми, змісту і, зокрема, процесів функціонування досліджуваного об’єкта у межах, обумовлених поставленими цілями. Ретроспективний аналіз теоретичних і емпіричних досліджень фізичної рекреації у вітчизняній і зарубіжній науці показав, що основні дослідницькі парадигми концентруються в декількох напрямах: біологічному, психологічному і соціальному. Найбільш обґрунтованими є такі концептуальні моделі фізичної рекреації, як адаптаційно-відновна, гуманістична, мотиваційна, соціокультурна, соціально-психологічна.
Рекреация является важным средством возобновления и укрепления здоровья людей, необходимым элементом здорового образа жизни, социокультурного и социально-психологического развития личности. В результате системного анализа проведено углубленное изучение научных школ по исследованию проблем рекреации, что позволило выявить и охарактеризовать их основные концептуальные модели. Концептуальная модель исследуемого объекта представлена как модель абстрактного, описательного типа, в которой отображена парадигма и определено представление исследователя о сущности формы, содержания и, в частности, процессов функционирования исследуемого объекта в пределах, обусловленных поставленными целями. Ретроспективный анализ теоретических и эмпирических исследований физической рекреации в отечественной и зарубежной науке показал, что основные исследовательские парадигмы концентрируются в нескольких направлениях: биологическом, психологическом и социальном. Наиболее обоснованными являются такие концептуальные модели физической рекреации, как адаптационно-восстановительная, гуманистическая, мотивационная, социокультурная, социально-психологическая.
A recreation is the important mean of renewal and strengthening of health of people, necessary element of healthy way of life, sociocultural and socially-psychological development of personality. As a result of analysis of the systems the deep study of scientific schools is conducted on research of problems of recreation, that allowed to educe and describe their basic conceptual models. The conceptual model of the investigated object is presented as a model of abstract, descriptive type, in which a paradigm is represented and the idea of researcher is certain about essence of form, maintenance and, in particular, processes of functioning of the investigated object scope, conditioned by the put aims. The retrospective analysis of theoretical and empiric researches of physical recreation showed in home and foreign science, that basic research paradigms were concentrated in a few directions: biological, psychological and social. Most reasonable are such conceptual models of physical recreation, as adaptation-restoration, humanistic, motivational, sociocultural, socially-psychological.