На сьогодні пріоритетним постає соціальне замовлення на педагога, який володіє не лише здоров’язбережувальними, а в першу чергу здоров’ярозвивальними технологіями навчання і виховання, здатний організовувати освітній процес та формувати здоров’язрозвивальну компетентність учнів. Це зумовлює потребу в суттєвих змінах у професійній підготовці майбутніх фахівців різних профілів, зокрема майбутніх вчителів фізичної культури, біології та основ здоров’я у напрямку формування саме здоров’ярозвивальної компетентності. Особливої актуальності дана проблема набуває у процесі підготовки саме майбутніх педагогів, оскільки здатність фахівців такого профілю виконувати професійну діяльність залежить не лише від їхньої професійної підготовки, а й потребує високого рівня фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я. На заклади вищої освіти покладається відповідальність за модернізацію підготовки нового покоління фахівців-педагогів у напрямку опанування студентами комплексом інноваційних мотивів та ціннісних орієнтацій, знань, умінь і навичок у галузі здоров’язбереження та здоров’ярозвиту. Успішне вирішення завдань національного виховання безпосередньо пов'язане з удосконаленням підготовки майбутніх педагогів саме у галузі соціально-педагогічної діяльності. Сучасне суспільство ставить перед вчителем завдання бути не тільки неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань та високої культури, а й прагнути до втілення в собі людського ідеалу.
Современность формирует социальный заказ на педагога, который обладает не только здоровьесохраняющими, а в первую очередь здоровьеразвивающими технологиями обучения и воспитания, способен организовывать образовательный процесс и обеспечивать формирование здоровьеразвивающей компетентности учащихся. Это обусловливает потребность в существенных изменениях в профессиональной подготовке будущих специалистов различных профилей, в том числе будущих учителей физической культуры, биологии и основ здоровья в направлении формирования именно здоровьеразвивающей компетентности. Особую актуальность данная проблема приобретает в процессе подготовки именно будущих педагогов, поскольку способность специалистов такого профиля выполнять профессиональную деятельность зависит не только от их подготовки, но и требует высокого уровня физического, психического, социального и духовного здоровья. На высшие учебные заведения возлагается ответственность за модернизацию подготовки нового поколения специалистов-педагогов в направлении освоения студентами комплекса инновационных мотивов и ценностных ориентаций, знаний, умений и навыков в области здоровьесбережения и здоровьеразвития. Успешное решение задач национального воспитания напрямую связано с совершенствованием подготовки будущих педагогов именно в области социально-педагогической деятельности. Современное общество ставит перед учителем задачу быть не только неповторимой личностью, носителем общечеловеческих ценностей, глубоких и разнообразных знаний и высокой культуры, но и стремиться к воплощению в себе человеческого идеала.
The humanistic model of the educational process defines a socially significant life strategy for the consistent formation of the teachers’ health a culture as a necessary condition for the school and university students’ development of the positive motivation for a healthy lifestyle. The above imposes serious requirements on the graduates of secondary education institutions and, consequently, higher education institutions, which are designed to provide professional training for teachers who would successfully prepare young people for the life under the new conditions of a humane and democratic society. It should be noted that any qualified specialist needs deep knowledge. Professionally significant personal qualities become especially important for the pedagogical activity of a teacher. Therefore, the social order for a teacher, who knows health-preserving technologies of teaching and education, is able to organize the educational process and develop the health-preserving competence of students, becomes a priority. The higher education institutions hold the responsibility for the modernization of the training of a new generation of educators in terms of students’ mastering a set of innovative motives and value-based attitudes, knowledge, skills, and abilities in the field of health promotion. The successful solution of the national education problems is directly related to the improvement of training future teachers in the field of social and pedagogical activities. Modern society challenges a teacher not only to be a unique person, a bearer of universal human values, deep and diverse knowledge, and high culture but also to strive for embodying the human ideal.