У дисертації викладено теоретико-методологічні основи проблеми, обґрунтовано психолого-педагогічну концепцію розвитку індивідуальності дитини, в якій висвітлено принципи її створення, вихідні наукові положення, методику діагностичної та розвивальнокорекційної роботи. У дисертації представлено технологію розвитку індивідуальності дитини 3-7 років, зокрема, окреслено систему психолого-педагогічних умов, які необхідно створити в дошкільних навчальних закладах для успішного розвитку індивідуальності дитини та найбільш ефективних психолого-педагогічних засобів індивідуалізації навчання і виховання. Доведено сензитивність вказаного періоду для формування системоутворювальних властивостей індивідуальності, стабілізації індивідуальних відмінностей, виникнення індивідуального стилю діяльності та зміцнення інтегральної індивідуальності як цілісного утворення.
В диссертации изложены теоретико-методологические основы проблемы, обоснована психолого-педагогическая концепция развития интегральной индивидуальности ребенка, в которой рассматриваются принципы ее создания, исходные научные положения, методика диагностической и коррекционно-развивающей работы. Общим результатом внедрения технологии развития интегральной индивидуальности ребенка 3-7 лет является расширение у ребенка образа самого себя, возникновение своеобразного стиля поведения и деятельности, формирование способности определять и реализовывать индивидуально– и социально-значимые цели, выбирать среди известных средств их достижения те, которые оцениваются как наиболее эффективные и приемлемые для себя, а также создавать новый, оригинальный опыт, постепенно все более и более осознавая самоценность своей уникальной индивидуальности.
This dissertation contains bases of theoretical and methodological problems, psychological and also a description of pedagogical idea about children individuality development. This conception describes principles of individuality creation, initial scientific theses, methodic of diagnostic, correction and developing operations. Also it describes peculiarities of the individuality foundation properties and regularity of children's individual differences formation; and an analysis of the modern social and cultural situation in infant schools. There is sensitivity of mentioned period for the forming of backbone individuality virtues, stabilization of individuality differences, appearing of individual style of activity and consolidation of integral individuality as complete system.