У статті зроблено аналіз науково-методичної літератури з проблеми організації занять з чирлідингу з дітьми 6-9 років. Встановлено, що у процесі занять чирлідингом у дітей 6-9 років достовірно покращилися показники ЖЄЛ (р<0,05-0,001), функціональних можливостей кардіо-респіраторної системи (р<0,05-0,001), реакції серцево-судинної системи на стандартне фізичне навантаження (р<0,01; 0,001). Визначено в основному достовірне збільшення показників рівня рухової підготовленості з віком (р<0,05-0,001). Рівень рухової підготовленості дітей 6-9 років в основному достовірно не відрізняються із загальною тенденцією, за винятком показників рівня розвитку гнучкості, відчуття ритму і здатності освоювати нові рухи, де результати дівчат домінують над показниками хлопців (р<0,05).
Таким чином, проведені дослідження свідчать про позитивний вплив занять чирлідингу на рівень фізичного розвитку, фізичної підготовленості і фізичного здоров'я дітей 6-9 років.
В статье сделан анализ научно-методической литературы по проблеме организации занятий по черлидингу с детьми 6-9 лет. Установлено, что в процессе занятий черлидингом у детей 7-10 лет достоверно улучшились показатели ЖЕЛ (р <0,05-0,001), функциональных возможностей кардио-респираторной системы (р <0,05-0,001), реакции сердечно- сосудистой системы на стандартную физическую нагрузку (р <0,01; 0,001). Определены в основном достоверное увеличение показателей уровня двигательной подготовленности с возрастом (р <0,05-0,001). Показатели уровня двигательной подготовленности детей 6-9 лет в основном достоверно не отличаются с общей тенденцией, за исключением показателей уровня развития гибкости, чувства ритма и способности осваивать новые движения, где результаты девушек доминируют над показателями юношей (р <0,05). Таким образом, проведенные исследования свидетельствуют о положительном влиянии занятий черлидингу на уровень физического развития, физической подготовленности и физического здоровья детей 6-9 лет.
The article analyzes the scientific and methodological literature on the problem of organizing cheerleading classes with children aged 6-9. It was found that in the process of cheerleading in out-of-school institutions in children aged 6-9 years significantly improved VL (p <0.05-0.001), the functionality of the cardio-respiratory system (p <0.05-0.001), the reaction of the heart. vascular system for standard exercise (p <0,01; 0,001). In the age aspect, a significant increase in the level of motor fitness with age (p <0.05-0.001) was determined. By gender, the indicators of the level of motor readiness of children 6-9 years do not significantly differ from the general trend, except for indicators of the level of flexibility, sense of rhythm and ability to learn new movements, where girls' results dominate over boys (p <0.05). Thus, studies show a positive effect of cheerleading on the level of physical development, physical fitness and physical health of children 6-9 years.