Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування прогностичних умінь в учнів основної школи у процесі вивчення хімії

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кугуєнко, Ганна Валеріївна
dc.date.accessioned 2023-11-01T09:00:26Z
dc.date.available 2023-11-01T09:00:26Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Кугуєнко, Ганна Валеріївна. Формування прогностичних умінь в учнів основної школи у процесі вивчення хімії : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання (хімія) / Кугуєнко Ганна Валеріївна ; наук. керівник Чайченко Надія Натанівна ; Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка. - Суми, 2009. – 247 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42723
dc.description.abstract У дисертації представлено методичну систему формування прогностичних умінь в учнів основної школи у процесі вивчення хімії та виділено її складові: блок «діяльність учня» і блок «діяльність учителя», які пов’язані між собою суб’єкт-суб’єктними відносинами. Визначено такі дидактичні умови, спрямовані на формування вмінь прогнозувати у процесі навчання хімії: формування провідних типів навчальних прогнозів; використання засобів формування прогностичних умінь – прогностичних завдань, задач-малюнків, творчих завдань і хімічного експерименту; використання дослідницьких, проблемних методів, інтерактивних технологій; впровадження організаційних форм навчання прогнозуванню − уроків-досліджень і практичних робіт; реалізація дидактичних підходів: системного, діяльнісного, проблемного, особистісно зорієнтованого та дидактичних принципів; обов’язкове проходження етапів формування прогностичних умінь; методична підготовка вчителя до організації прогностичної діяльності. uk
dc.description.abstract В диссертации представлена методическая система формирования прогностических умений в учащихся в процессе изучения химии в основной школе, определены дидактические условия организации учебной деятельности учащихся, направленные на формирование умений прогнозировать химические факты и закономерности. Проведен теоретический анализ состояния исследуемой проблемы в отечественной и зарубежной методической литературе, изучен опыт работы учителей общеобразовательных школ. В ходе работы над диссертационным исследованием отобран и структурирован учебный материал, необходимый для формирования прогностических умений, выделены компоненты прогностической деятельности учащихся, типы учебных прогнозов, уровни сформированности прогностических умений, этапы деятельности учителя по организации прогностической деятельности учащихся. Представлена классификация учебных прогнозов. uk
dc.description.abstract The methods of basic school learners’ prognostication skills formation in the process of teaching chemistry are introduced in the thesis. Methodological system of learners’ prognostication skills formation has been developed and its components have been pointed out: the block “learners’ activity” and the block “teachers’ activity”, which are interconnected by subject-to-subject relations. Didactic conditions of learners’ educational activity organization, which is aimed at the prognostication skills formation in the process of teaching chemistry, have been determined. They are: the formation of the learning prognoses leading types; the use of prognostication skills formation means – prognostication tasks, assignments in pictures, creative tasks and chemical experiment; the implementation of research, problem methods, interactive practices; introduction of organizational forms of teaching prognostication – research classes and practical works; realization of systematic, action, problem, individual didactic approaches and didactic principles; obligatory completion of the prognostication skills formation stages, methodological training of a teacher in organization of prognostication activity. It is theoretically grounded and experimentally proved that maintenance of didactic conditions in the process of teaching chemistry allows implementing of the developed methodological system of prognostication skills and carrying out of the systematic approach to the organization of learners’ prognostication activity. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject навчання хімії uk
dc.subject основна школа uk
dc.subject прогностична діяльність uk
dc.subject формування прогностичних умінь uk
dc.subject дидактичні умови uk
dc.subject методична система uk
dc.subject обучение химии uk
dc.subject основная школа uk
dc.subject прогностическая деятельность uk
dc.subject формирование прогностических умений uk
dc.subject дидактические условия uk
dc.subject методическая система uk
dc.subject teaching of chemistry uk
dc.subject basic school uk
dc.subject prognostication activity uk
dc.subject prognostication skills formation uk
dc.subject didactic conditions uk
dc.subject methodological system uk
dc.title Формування прогностичних умінь в учнів основної школи у процесі вивчення хімії uk
dc.title.alternative Формирование прогностических умений у учащихся основной школы в процессе изучения химии uk
dc.title.alternative Formation of basic school learners’ prognostication skills in the process of studying chemistry uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 371.214.46:54+371.025


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу