Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теорія і практика формування граматично правильного мовлення в дітей дошкільного віку (на матеріалі морфології і словотворення)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Крутій, Катерина Леонідівна
dc.date.accessioned 2023-11-01T08:53:47Z
dc.date.available 2023-11-01T08:53:47Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Крутій, Катерина Леонідівна. Теорія і практика формування граматично правильного мовлення в дітей дошкільного віку (на матеріалі морфології і словотворення) : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова) / Крутій Катерина Леонідівна ; наук. консультант Богуш Алла Михайлівна ; Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. - Київ, 2005. – 440 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42722
dc.description.abstract У дисертації представлено концептуально-методичний підхід до розв’язання проблеми формування граматично правильного мовлення в дітей дошкільного віку; науково обґрунтовано й опрацьовано лінгводидактичну модель, що була реалізована за такими етапами: пропедевтичнопревентивний, репродуктивно диференційований, нормативно-адаптивний і діяльнісно-творчий. Уперше виокремлено та описано своєрідні етапи оволодіння дітьми правилами словозміни, формотворення й способами словотворення, які різняться передусім змістом і ступенем усвідомлення мовних узагальнень; одержано нові дані щодо обсягу, кількісного та якісного складу лексики сучасної дитини дошкільного віку; з’ясовано особливості формування граматично правильного мовлення в онтогенетичному розвитку дитини. Уточнено зміст феномена “граматична правильність мовлення”; визначено педагогічні умови, що сприяють підвищенню рівня оперування дошкільниками граматичними категоріями; вдосконалено систему методичної роботи з педагогічними кадрами. Дістали подальшого розвитку теорія і методика формування граматично правильного мовлення дітей дошкільного віку, а також система роботи, яка ґрунтується на пропедевтичному засвоєнні дітьми широкого кола дотеоретичних знань практичної граматики на рівні усвідомлення і вживання граматичних категорій у зв’язному мовленні. Доведено доцільність застосування системи цілеспрямованої роботи щодо формування граматично правильного мовлення. uk
dc.description.abstract В диссертации представлен концептуально-методический подход к решению проблемы формирования грамматически правильной речи у детей дошкольного возраста; научно обоснована и апробирована лингводидактическая модель, которая была реализована с помощью таких этапов: пропедевтико-превентивного, репродуктивно-дифференцированного, нормативно-адаптивного и деятельностно-творческого. Впервые выделены и описаны своеобразные этапы овладения детьми правилами морфологии и способами словообразования, которые отличаются, прежде всего, содержанием и степенью осознания языковых обобщений. Получены новые данные относительно объема, количественного и качественного состава лексики современного ребёнка дошкольного возраста; определены стадии генезиса грамматических категорий в речи дошкольников; выяснены особенности формирования грамматически правильной речи в онтогенетическом развитии ребёнка; уточнено содержание феномена “грамматически правильная речь”; определены педагогические условия, способствующие повышению уровня оперирования дошкольниками грамматическими категориями; усовершенствована система методической работы с педагогическими кадрами; получила последующее развитие теория формирования грамматически правильной речи у дошкольников; доказана целесообразность применения системы работы по целенаправленному формированию грамматически правильной речи. uk
dc.description.abstract In the dissertation conceptually-methodical approach to the solution of problem of forming of grammatically correct speech of preschool age children is represented; lingvodidactic model, that consists of three stages: propaedeutic-preventive, reproductive-differentiative, normative-adaptive and activecreative, is scientifically grounded and approved. The original stages of mastering of the rules of wordchange, form-building and methods of word-formation, that differ in content and degree of awareness of linguistic generalizations by children is firstly selected and described; new data to a volume, quantitative and qualitative composition of vocabulary of a modern child of preschool age are obtained. Stages of genesis of grammatical categories in the speech of preschool age children defined; the features of forming grammatically correct speech in ontogenetically development of a child are found out. The phenomenon “grammatical correctness of speech” is specified; pedagogical terms, that favour the rise of the level of usage of grammatical categories by preschool age children, are determined; the system of methodical work with pedagogical personnel is improved. The theory, structure and methods of forming grammatically correct speech of preschool age children, also the system of work, that is founded on the propaedeutic mastering of broad pretheoretical knowledge of practical grammar at the level of awareness and usage of grammatical categories by the children in the coherent speech got subsequent development. The expediency of application of the system of purposeful work as to forming of grammatically correct speech is proved. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject морфологія uk
dc.subject словотворення uk
dc.subject формування граматично правильного мовлення uk
dc.subject феномен “граматична правильність мовлення” дитини uk
dc.subject граматичні помилки uk
dc.subject граматична компетенція uk
dc.subject морфологи uk
dc.subject словообразование uk
dc.subject формирование грамматически правильной речи uk
dc.subject феномен “грамматическая правильность речи” ребёнка uk
dc.subject грамматические ошибки uk
dc.subject грамматическая компетенция uk
dc.subject morphology uk
dc.subject word-formation uk
dc.subject forming of grammatically correct speech uk
dc.subject the phenomenon “grammatical correctness of speech” of a child uk
dc.subject grammatical mistakes and grammatical competence uk
dc.title Теорія і практика формування граматично правильного мовлення в дітей дошкільного віку (на матеріалі морфології і словотворення) uk
dc.title.alternative Теория и практика формирования грамматически правильной речи у детей дошкольного возраста (на материале морфологии и словообразования). uk
dc.title.alternative Theory and practice of forming of grammatically correct speech of preschool age children (on material of morphology and word-formation) uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 372.461


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу