У статті здійснено аналіз наявних стратегій рухової активності, спрямованих на корекцію фізичного та емоційного стану дітей підліткового віку з порушеннями маси тіла. Мета дослідження – дослідити наявні підходи до корекції фізичного та емоційного станів дівчат підліткового віку з порушеннями маси тіла. Методи дослідження. Для вирішення мети дослідження використано теоретичний аналіз фахової науково-методичної літератури, документальних матеріалів, компаративний аналіз, педагогічні методи дослідження. Результати дослідження. На основі системного аналізу фахової літератури та документальних матеріалів встановлено поширеність порушень маси тіла серед дітей та підлітків у світі та Україні. Виділено глобальні тенденції ожиріння серед дітей, підлітків за статтю. Охарактеризовано чинники, що призводять до порушення маси тіла: зниженням рухової активності, недостатність сну, порушення харчової поведінки, психологічний стан. Здійснено аналіз програмних документів щодо підвищення рівня рухової активності, які спрямовані на: впровадження стратегій і програм рухової активності дітей та підлітків, що довели свою ефективність; розробку дієвої системи мотивації та заохочення залучення до рухової активності; узгодження мультисекторальних стратегій забезпечення можливостей ведення активного способу життя, підвищення якості освіти в сфері фізичного виховання у закладах освіти всіх рівнів. Системний аналіз фахової літератури дозволив підсумувати наявні підходи щодо стратегій корекції показників фізичного та емоційного станів дівчат підліткового віку з порушеннями маси тіла. Висновки. На основі зібраного матеріалу узагальнено рекомендації щодо підвищення рівня залучення дітей та підлітків до програм рухової активності, спрямованих на корекцію фізичного та емоційного станів дівчат підліткового віку з порушеннями маси тіла.
The article analyzes existing strategies of physical activity aimed at correcting the physical and emotional states in adolescents with body weight disorders. The aim of the study was to investigate the existing approaches to correcting the physical and emotional state in adolescent girls with body weight disorders. Methods. Theoretical analysis of special scientific and methodological literature and documentary materials, comparative analysis, and pedagogical methods were used. Research results. Based on a systematic analysis of specialized literature and documentary materials, the prevalence of body weight disorders among children and adolescents worldwide and in Ukraine was evaluated. Global trends in childhood and adolescent obesity were highlighted. Factors leading to weight disorders were characterized, including decreased physical activity, insufficient sleep, eating behavior disorders, and psychological status. An analysis of program documents aimed at increasing the level of physical activity was carried out, focusing on the implementation of effective strategies and programs for the physical activity of children and adolescents. The development of an effective motivation and incentive system for engaging in physical activity, coordination of multisectoral strategies to promote an active lifestyle, and the improvement of the quality of physical education in educational institutions at all levels were discussed. A systematic analysis of specialized literature allowed summarizing existing approaches to correction strategies for the physical and emotional well-being of adolescent girls with weight disorders. Conclusions. Based on the collected material, recommendations for increasing the involvement of children and adolescents in physical activity programs aimed at correcting the physical and emotional well-being of adolescent girls with weight disorders were summarized.