ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Мудрик, С. Б. | |
dc.contributor.author | Денисенко, Н. Г. | |
dc.contributor.author | Антонюк, Н. А. | |
dc.contributor.author | Табак, Н. В. | |
dc.date.accessioned | 2023-10-27T09:40:24Z | |
dc.date.available | 2023-10-27T09:40:24Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Ігрова культура стародавнього Китаю / С. Б. Мудрик, Н. Г. Денисенко, Н. А. Антонюк, Н. В. Табак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 10 (170). – С. 107-111. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42665 | |
dc.description.abstract | Актуальність дослідження полягає в зростаючому інтересі у формуванні культури Стародавнього Китаю. Китайський етнос створив особливий тип культури гри, що відрізняється від ігрових культур інших народів світу. Соціальна етика гри завжди відігравала більшу роль, ніж містика та індивідуалістичні пошуки спасіння. Жити заради життя, а не заради блаженства на тому світі чи спасіння від страждань. Мета дослідження полягає у з’ясуванні ролі і місця рухливої гри у вихованні підростаючого покоління в загальній системі ігрової культури Стародавнього Китаю. Результати дослідження. Характерні особливості китайської культури гри виступали у традиціоналізмі, які містили в собі фіксовані норми поведінки, мислення і діяння. На засадах культу древності закладалися основи раціональної культури гри. Ритуалізовано-ігрова етика формувала традиційну китайську ігрову культуру. Перш за все філософія древнього Китаю опиралася на фізичну людину, тіло яке необхідно постійно розвивати і вдосконалювати, єднатися з природою – шлях, що веде людину до вищого рівня її фізичної та духовної чистоти. Висновки. Тіло, як частинка природи, було панівним світоглядом тієї епохи. Тому ключ до життя заради життя полягав саме у тілесному вихованні та самовдосконаленні у поєднанні з прагматизмом і раціоналізмом. Отже, фізичне виховання у Стародавньому Китаї розвивалося з точки зору доцільності і пріоритету живого організму. | uk |
dc.description.abstract | The relevance of the research lies in the growing interest of formation the culture of Ancient China, that has been continuously developing for 5 thousand years. Chinese ethnicity created a unique type of gaming culture, which differs from other nations' gaming culture. Social ethics of the game and administrative practice always played a bigger role in China than mysticism and individual search for salvation. Live for life's sake but not for bliss in other world or salvation from suffering. The aim of the research is to find out the role and place of moving game in the upbringing of the younger generation in the general system of Ancient China gaming culture. Results of the research. Characteristic features of the Chinese culture game could be seen in the traditionalism, ritual and game ceremony, which included fixed norms of behavior, thinking and acting. The foundation of the rational game culture was laid on the basis of the cult of antiquity. The ritualized game ethics formed the traditional Chinese game culture. First of all the Ancient China philosophy was based on the physical human being, the body of which constantly had to be developed and improved. Uniting with nature is the way leading a man to a higher level of his physical and spiritual purity. Conclusions. Body as a part of nature was a dominant worldview of that epoch. That's why a key to life for the sake of life consisted in physical education and self-improvement combined with pragmatism and rationalism. So, physical education in Ancient China developed from the point of view of expediency and priority of a living organism. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова | uk |
dc.subject | культура | uk |
dc.subject | ігрова культура | uk |
dc.subject | гра | uk |
dc.subject | духовність | uk |
dc.subject | поведінка | uk |
dc.subject | розвиток | uk |
dc.subject | виховання | uk |
dc.subject | навчання | uk |
dc.subject | culture | uk |
dc.subject | game | uk |
dc.subject | spirituality | uk |
dc.subject | behavior | uk |
dc.subject | development | uk |
dc.subject | education | uk |
dc.subject | teaching | uk |
dc.title | Ігрова культура стародавнього Китаю | uk |
dc.title.alternative | Playing culture of Ancient China | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 796.01/09 (315) | |
dc.identifier.doi | 10.31392/NPU-nc.series15.2023.10(170).23 |