Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальному вивченню проблеми депресивності як особистісної особливості. Уточнено поняття „депресія” та „депресивність”. Здійснено інтегроване вивчення психологічної детермінації виникнення і подолання депресивності та її впливу на розвиток особистості у підлітковому віці. Досліджено психологічну сутність та зміст процесу саморегуляції як чиннику розвитку толерантності до депресивності. Здійснено диференціацію профілів особистості підлітків у контексті визначення схильності до депресивності: „схильні, уразливі до депресивності” та „несхильні, стійкі до депресивності”. Виявлено психологічні детермінанти попередження і подолання депресивності у підлітковому віці, серед яких ресурси адаптивного потенціалу; конструктивні особистісні властивості і якості; позитивне або адекватне самоставлення; психосоматичний баланс, а також розвинені та продуктивні процеси саморегуляції особистості. Розроблено та апробовано програму розвивально-психокорекційних психотехнологій (ТПДеп) для подолання підліткової депресивності, а також створено модель психопрофілактики депресивності у підлітковому віці.
The Thesis is devoted to the theoretical – experimental studying of problem of depressivity as the phenomenon of teens. It is coordinated the concept „depression”, „depressivity”, „factors of origin’s depressivity”. It is realized the integrative studying of the psychological determination origin of depressivity and its influence on forming of personality in teens is carried out. It is realized the differentiation of the personality’s profiles „inclination, vulnerability to the depressivity” and „averseness, firmness to the depressivity”. It is researched the psychological substance and content of internal resources, adaptive potential, process of self-regulation as factors of development of tolerance to depressivity. It is detected the psychological determinants of prevention and overcoming of depressivity in teens. It is processed and tested the program of developing developmental-psychocorrective psychotechnologies for prevention and overcoming of teens’s depressivity.