Дисертація, присвячена проблемі формування культури навчаль-ної діяльності молодших школярів у загальноосвітній початковій школі. У роботі визначено поняття: “культура навчальної діяльності”, “формування культури навчальної діяльності”, “система умінь культури навчальної діяльності”, “культуроємкість навчальної діяльності”, “коефіцієнт культуроємкості”, “принципи формування культури”. Розкрита сутність педагогічного управління формуванням культури на основі співуправління, самоуправління у чнів у процесі вивчення навчальних предметів початкової школи, розроблені проекти культури, наведена технологія формування культури навчальної діяльності молодших школярів на технологічних етапах (планування системи уроків, планування уроку, планування про ектів культури, планування самостійної роботи учнів) за розробленими алгоритмами. Виявлені рівні культури (високий, середній, низький), критерії та показники її сформованості.
The dissertation is devoted to the problem of developing the culture of learning activities of children at primary school. In the paper are formulated the definitions of the terms ’culture of learning activities‘, ’development of culture of learning activities‘, ’system of culture skills‘, ’culture capacity of learning‘, ’coefficient of culture capacity‘, ’principles of culture building up‘. Given is the essence of pedagogical management of culture development basing on the common management, self management in the process of learning the school subjects in the primary school, culture work projects have been worked out. The technique of culture development in learning activities of primary students has been created during the technological stages (the planning of the lessons system, the lesson planning, the culture work projects, planning of pupils independent work due to the algorithms worked out). Described are culture levels ( high, average, low) and criteria and values of the degree of its development.