У пропонованій статті досліджено сутність та структуру комунікативного досвіду майбутнього артиста інструментального ансамблю в процесі концертно-виконавської практики. У розвідці розкрито роль комунікативного досвіду у фаховій підготовці майбутнього артиста інструментального ансамблю. Наголошено на важливості формування комунікаційного досвіду майбутнього артиста інструментального ансамблю для ефективної взаємодії в сумісному музикуванні. Для досягнення мети статті проведено аналіз наукових джерел, присвячених розгляду сутності та структури різних видів досвіду майбутніх фахівців, зокрема у галузі музичної педагогіки (музичний, естетичний, художньо-естетичний та художньо-комунікативний досвід). На основі аналізу наукових джерел з’ясовано сутність комунікативного досвіду майбутнього артиста інструментального ансамблю в процесі концертно виконавської практики. Обґрунтовано та визначено структуру досліджуваного феномену, яку представлено в єдності таких компонентів: мотиваційно-потребового, інформаційно-пізнавального, комунікативно-діяльнісного та результативно виконавського.
This research article explores the essence and structure of the communicative experience of a future instrumental ensemble artist in the process of concert and performance practice. To achieve this goal, a literature analysis covering various types of experience, such as musical experience, aesthetic experience, artistic and aesthetic experience, and artistic and communicative experience, was conducted to study their structure. The research provides insight into the role of communicative experience in the professional training of a future instrumental ensemble artist. It highlights the importance of developing the communicative experience of a future instrumental ensemble artist for effective interaction in collaborative music-making. The essence of the communicative experience of a future instrumental ensemble artist in the process of concert performance practice has been determined based on the analysis of academic literature. The paper substantiates and defines the structure of the studied phenomenon, which is presented in the unity of the following components: motivation-and-needs, informationand-cognition, communication-and-activity and effect-and-performance components.