Інноваційні процеси в освіті вимагають висококваліфікованих фахівців, здатних бути активними учасниками педагогічного процесу, успішно виконувати трудові функції, забезпечуючи безперервний професійний розвиток і продукуючи педагогічні інновації. Звідси очевидною є актуальність проблеми пошуку змісту, форм і методів підготовки вчителів початкових класів до інноваційної діяльності в умовах нової української школи. Метою статті є обґрунтування теоретичної та методичної складових формування інноваційної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення, систематизація. Компетентність у статті тлумачиться як динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність людини успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. Інноваційну компетентність вчителя визначено як здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі, використовувати інновації у професійній діяльності та застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності.
Innovative processes in education require highly qualified specialists, capable of being active participants in the pedagogical process, successfully perform labor functions, ensuring continuous professional development and producing pedagogical innovations. From here it is obvious relevance of the problem of finding the content, forms and methods of teacher training primary classes to innovative activities in the conditions of the new Ukrainian schools. The purpose of the article is to substantiate the theoretical and methodological components of the formation of innovative competence of future primary school teachers. Research methods: analysis, synthesis, generalization, systematization. Competence in the article is interpreted as a dynamic combination of knowledge, abilities, skills, ways of thinking, views, values, and other personal qualities, which determines a person's ability to successfully socialize, conduct professional and further educational activities. Innovative competence of a teacher is defined as an ability apply scientific methods of cognition in the educational process, use innovations in professional activity and apply various approaches to solving problems in pedagogical activity.