Розкриття особистого потенціалу людини є одним із головних завдань спеціалізованої освіти, яка допомагає дітям самореалізуватись у складній сучасній соціокультурній ситуації, яка особливо загострено переживається у підлітковому періоді життя, коли дитина намагається заявити про себе, з'ясувати свої сильні сторони. Спеціалізовані заклади навчання мистецтва покликані направити цей бурхливий потік енергії у позитивне русло. Одним із головних завдань спеціалізованих закладів музичної освіти є прилучення дітей до музичного мистецтва, розуміння основних стилів та жанрів музичних творів, осягнення їх змісту, засвоєння основ музичної теорії. Підлітки – це, як правило, учні старших класів, які вже мають певну систему виконавських умінь, що дозволяє викладачеві висувати певні професійні вимоги до освітнього процесу: стимулювати накопичення музичної і мистецької інформації, забезпечувати різноманітність стильової палітри педагогічного репертуару та підпорядкування технічних можливостей художньому змісту в процесі його опрацювання. Вдосконаленню виконавських умінь сприяє обумовленість змісту музично-виконавської діяльності особливостями індивідуальності підлітка, творчий підхід до організації навчання, взаємовідповідність технічного і загально-художнього розвитку.
Unveiling a person's personal potential is one of the main tasks of specialized education, which helps children to realize themselves in the complex modern socio-cultural situation, which is especially acutely experienced in the adolescent period of life when the child tries to assert himself and find out his strengths. Specialized art education institutions are designed to direct this turbulent flow of energy in a positive direction. One of the main tasks of specialized music education institutions is to introduce children to the art of music, understand the main styles and genres of musical works, comprehend their content, and learn the basics of music theory. Teenagers are, as a rule, high school students who already have a certain system of performance skills, which allows the teacher to put forward specific professional requirements for the educational process: to stimulate the accumulation of musical and artistic information, ensure the diversity of the stylistic palette of the pedagogical repertoire, and subordinate technical capabilities to the artistic content in the process of its execution. The improvement of performing skills is facilitated by conditioning the content of musical and performing activities to the peculiarities of the adolescent's individuality, a creative approach to the organization of training, and the mutual correspondence of technical and general artistic development.