В статті обгрунтовується доцільність включення до національної системи неперервної дизайн-освіти Ремісничої палати України, як системоутворючого елемента. Теоретичною базою для формування такої системи автор бачить доцільним використати принцип побудови складних систем за теорією об’єктно-орієнтованих методів проектування сформульованим Граді Буч: «Будь-яка складна система, що працює, є результатом розвитку простішої системи, що працювала... Складна система, спроектована «з нуля», ніколи не запрацює. Слід починати з працюючої простої системи». В матеріалі наводяться прості функціональні підсистеми на основі яких зможе ефективно працювати складна система української неперервної дизайн-освіти: дизайн-технологічна, дизайн-мистецька, етнодизайну, ергодизайну, що потребують обґрунтування і розробки. Подано аналіз функцій сучасних Ремісничих палат європейських країн, в якому виявлено, що вони є органом самоврядування економіки, регулювання професійного навчання або керування професіями, проведення майстер-класів та курсів підвищення кваліфікації. Палати формують або узгоджують професійні стандарти та проекти освітніх програм для всіх рівнів професійної освіти. Навчання дорослих є невід'ємною частиною їх роботи та створення комісій по здачі учнівських і магістерських екзаменів. Наводяться відомості з історії Ремісничої палати на території Волині, яка працювала аналогічно до європейських.
The article substantiates the expediency of including the Chamber of Crafts of Ukraine as a system-forming element in the national system of continuous design education. As a theoretical basis for the formation of such a system, the author considers it appropriate to use the principle of building complex systems according to the theory of object-oriented design methods formulated by Hradi Buch: "Any complex system that works is the result of the development of a simpler system that worked... A complex system, designed from scratch, will never work. You should start with a simple system that works". The material provides simple functional subsystems, based on them the following complex systems of Ukrainian continuous design education can work effectively: design-technological, design-artistic, ethno design, ergo design, which require justification and development. The author presents an analysis of the functions of modern Chambers of Crafts of European countries. The analysis shows that they are a body of economic self-governance, professional training regulation or professions management, master classes and advanced training courses conduction. The Chambers form or coordinate professional standards and projects of educational programs for all levels of professional education. Education for adults is an integral part of their work and the creation of the commissions for the student and masters exams. The article presents the information from the history of the Chamber of Crafts in the Volyn territory, which worked similarly to European ones.