У статті розглядається проблема впровадження в освітній процес цифрових технологій у контексті виявлення труднощів та бар’єрів інтеграції цих технологій з діючим навчальним процесом. Виявлено, що цифрові технології розширюють можливості вчителя у процесі навчання, підвищують якість навчання та активність учнів, розвивають у них інтерес до предмета, сприяють продуктивній взаємодії педагога та учнів. Водночас, при використанні цифрових технологій в освітньому процесі виникає низка проблем, зокрема недостатньо розроблені методики щодо використання сучасних цифрових технологій у процесі навчання під час вивчення різних навчальних предметів; існує невмотивованість частини вчителів щодо використання сучасних цифрових технологій в освіті; наявна недостатня підготовка вчителів до впровадження засобів сучасних цифрових технологій у процес навчання тощо. Встановлено, що дослідження науковців щодо можливих причин проблемності впровадження цифрових технологій в освітню практику показали існування певних перешкод, які визначають як бар’єри першого порядку та другого порядку. Охарактеризовано два види бар’єрів у застосуванні цифрових технологій в освіті.
The article examines the problem of integrating digital technologies into the educational process in terms of identifying difficulties and barriers to the integration of these technologies with the existing teaching process. It has been found that digital technologies expand teachers' possibilities in the teaching process, improve the quality of education and students' engagement, develop their interest in the subject, and facilitate productive interaction between teachers and students. However, the use of digital technologies in education poses a number of challenges, including insufficiently developed methodologies for using modern digital technologies in teaching various subjects, a lack of motivation among some teachers to use modern digital technologies in education, inadequate preparation of teachers for the implementation of digital tools in the teaching process, and more. Research conducted by scholars on the possible reasons for the problematic implementation of digital technologies in educational practice has revealed the existence of certain barriers, which are categorized as first-order and second-order barriers. Two types of barriers in the application of digital technologies in education are characterized.