Відповідно до результатів аналізу науково-методичної та довідкової літератури встановлено, що актуальним питанням формування теоретичних знань з організації форм фізичної підготовки майбутніми офіцерами в системі дистанційної освіти присвячено недостатню кількість наукових праць. Це підкреслює актуальність і практичну складову обраного напряму наукової розвідки.
Головною метою дослідження є розроблення та апробація педагогічної моделі формування теоретичних знань майбутніх офіцерів інституцій сектору безпеки і оборони України з організації форм фізичної підготовки в системі дистанційного навчання. В результаті емпіричного дослідження нами розроблено та апробовано педагогічну модель формування теоретичних знань майбутніх офіцерів Національної гвардії України з організації форм фізичної підготовки в системі дистанційного навчання. Перспективи подальших досліджень у обраному напрямі наукової розвідки передбачають розроблення організаційно-педагогічних умов формування практичної підготовленості майбутніх офіцерів Національної гвардії України з організації форм фізичної підготовки із використанням сучасних технічних засобів навчання.
According to the results of the monitoring of specialized Internet resources (analysis of Scientific and methodological and reference literature), the members of the Scientific Research Group established that, that an insufficient number of Scientific works are devoted to the urgent issue of the formation of Theoretical knowledge on the organization of Forms of Physical training by Future Officers of institutions of the Security and Defense Sector of Ukraine in the System of Distance education. This emphasizes the relevance and practical component of the chosen research direction. The main goal of the study is the development and testing of a Pedagogical Model for the Formation of Theoretical knowledge of Future Officers of the Institutions of the Security and Defense Sector of Ukraine on the organization of Forms of Physical training in the Distance Learning System. Research methods: axiomatic, idealization, historical and logical, descent from concrete, mathematical and statistical formalization (criterion χ2). As a Result of the Empirical research, the members of the Research Group developed and tested a Pedagogical Model for the formation of Theoretical knowledge of Future Officers of the Institutions of the Security and Defense Sector of Ukraine on the organization of Forms of Physical training in the Distance Learning System. The Pedagogical Model proposed by us consists of the following Blocks: target, subjective, content-functional, organizational-methodical and result-evaluative (with appropriate educational, methodological and technical content).