Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тесунова, О. Г.
dc.contributor.author Розтока, А. В.
dc.contributor.author Мельник, С. А.
dc.date.accessioned 2023-10-12T07:30:19Z
dc.date.available 2023-10-12T07:30:19Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Тесунова, О. Г. Стан сформованості валеологічних знань серед студентів / О. Г. Тесунова, А. В. Розтока, С. А. Мельник // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 6 (166). – С. 159-162. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42472
dc.description.abstract У статті розглянуто стан сформованості валеологічних знань серед студентської молоді. Вказується, що якість сформованих знань валеологічного характеру серед студентів з різним рівнем навчальних досягнень істотно відрізняється. 15-річні студенти з високим і достатнім рівнями навчальних досягнень мають значно вищу теоретичну підготовленість, ніж студенти із середніми й початковими досягненнями. 16-річні студенти краще засвоїли матеріал щодо рухового режиму та правил формування правильної постави. У студентів 17 років краще сформовані знання зі способів регулювання фізичних навантажень. Отримані результати вказують на негайну потребу формування валеологічних знань серед студентів та умінь їх використовувати в повсякденному житті. uk
dc.description.abstract The article examines the state of formation of valeological knowledge among student youth. It is indicated that the quality of the formed knowledge of a valeological nature among students with different levels of educational achievements differs significantly. 15-year-old students with high and sufficient levels of educational achievements have significantly higher theoretical preparation than students with average and elementary achievements. 15-year-old students better learned the material related to the role of morning hygienic gymnastics, the basic rules of tempering, compliance with safety rules during physical exercises. 16-year-old students better learned the material regarding the motor mode and the rules for forming the correct posture. 17-year-old students have better knowledge of ways to regulate physical activity. Teenagers have worse knowledge of disease prevention through physical education and compliance with the basic rules of self-control. Such a state can be explained not only by the focus of the educational material in classes on the discipline «Fundamentals of hygiene, theory of health and a healthy lifestyle», but also by the general educational activities of the college and the influence of mass media on students. Students have a better command of information that is widely used, widely covered in mass media, advertising, during sports competitions and sports holidays. Narrowly focused knowledge among young people is formed worse, which is due to the specifics and features of conducting classes on «Fundamentals of hygiene, theory of health and a healthy lifestyle». The obtained results indicate the immediate need for the formation of valeological knowledge among students and the ability to use them in everyday life. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject студентська молодь uk
dc.subject здоров’я uk
dc.subject здоровий спосіб життя uk
dc.subject навчальні досягнення uk
dc.subject теоретична підготовленість uk
dc.subject student youth uk
dc.subject health uk
dc.subject healthy lifestyle uk
dc.subject educational achievements uk
dc.subject theoretical preparation uk
dc.title Стан сформованості валеологічних знань серед студентів uk
dc.title.alternative The state of formation of valeological knowledge among students uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147:613
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-nc.series15.2023.6(166).34


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу