Всі клітини та тканини людського організму підтримують між собою зв'язок, а їх діяльність чітко скоординована. Важко уявити, як надзвичайно злагоджено функціонують всі системи організму людини. Навіть тоді, коли людина знаходиться у спокої, серце перекачує кров, направляючи її по всьому організму, нирки виводять з організму продукти розпаду, а в легенях проходить газообмін, м’язи допомагають підтримувати певне положення, тримати в руках книжку, тоді як головний мозок “зайнятий” читанням. І хоча рахується, що читаючи, людина відпочиває, наш організм фізіологічно активний. Набагато вищою стає активність всіх систем організму, коли він активно рухається. З підвищенням фізичного навантаження збільшується фізіологічна активність м’язів. Активним м’язам необхідно більше поживних речовин, більше кисню, більш висока швидкість процесів обміну та більш ефективне виведення продуктів розпаду.
В представлених даних літератури про вплив фізичних навантажень на серцево-судинну систему та фізичний розвиток відсутні дані про дію фізичних вправ різного спрямування на фізичний стан та кардіогемодинаміку молоді, яка навчається у ВНЗ. Для вирішення проблем впливу фізичних вправ на організм здобувачів вищої освіти потрібно передбачати комплексне вивчення морфофункціонального стану серцево-судинної системи, фізичного розвитку та працездатності організму студентів при фізичних навантаженнях різного спрямування.
All cells and tissues of the human body maintain a connection with each other, and their activities are clearly coordinated. It is difficult to imagine how all the systems of the human body function in an extremely harmonious manner. Even when a person is at rest, the heart pumps blood, directing it throughout the body, the kidneys remove waste products from the body, and gas exchange takes place in the lungs, muscles help maintain a certain position, hold a book, while the brain " busy" reading. And although it is considered that when reading, a person rests, our body is physiologically active. The activity of all body systems becomes much higher when it actively moves. With increasing physical activity, the physiological activity of muscles increases. Active muscles need more nutrients, more oxygen, a higher rate of metabolic processes and more efficient elimination of decay products. In the presented literature data on the effect of physical exertion on the cardiovascular system and physical development, there are no data on the effect of physical exercises of various directions on the physical condition and cardiohemodynamics of young people studying at universities. In order to solve the problems of the impact of physical exercises on the body of students of higher education, it is necessary to provide a comprehensive study of the morpho-functional state of the cardiovascular system, physical development and working capacity of the students' body during physical exertion of various directions.