Дисертація присвячена проблемі розробки та впровадження методики формування знань з мікробіології студентів медичних спеціальностей вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в психолого-педагогічній, науково-методичній, спеціальній мікробіологічній літературі та практичний стан викладання мікробіології. На основі аналізу виявлено стан розробки досліджуваної проблеми та встановлено вимоги до рівня змістового і методичного її
розв’язання. Експериментально перевірено і впроваджено в практику навчання вищих навчальних закладів розроблену методику формування знань з мікробіології студентів медичних спеціальностей вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації.
The dissertation is devoted to the problem of development and introduction of knowledge formation method in microbiology of the students of medical specialities in higher educational institutions of the 3rd-4th levels of accreditation. The state of the investigated problem and practical state of teaching microbiology have been revealed in psychological and pedagogical, scientific-methodical literature. On the base of the analysis, the state of the development of the investigated problem has been brought to light and requirements have been introduced refferring the level of its contents and methodical solution. Worked out at full length method of knowledge formation in microbiology of the students of medical specialities in higher educational institutions of the 3rd-4th levels of accreditation has been experimentally tested and introduced into practice.