У дисертаційному дослідженні розглянуто проблему формування культури виконання популярної вокальної музики в учнів старшого шкільного віку у процесі позакласної роботи, визначено її сутність, специфіку, зміст. Визначено структурні компоненти культури виконання популярної вокальної музики у старшокласників (мотиваційний, когнітивний, оцінювальний, інтерпретаційний та сценічний). Вперше сформульовано та обґрунтовано критерії, показники, рівні культури виконання старшокласниками музики популярних жанрів. Розроблено та впроваджено в навчально-виховний процес поетапну методику формування культури виконання популярної вокальної музики, яка є певною системою, що передбачає визначення мети, завдань, комплексу взаємодоповнюючих методів, прийомів і форм залучення учнів до навчання і розвитку в умовах позакласної роботи.
In the dissertation the problems of forming of musical vocal cultural performing of among senior pupils in a process of out of school hours is considered and its contents, technique and specificity is determined. Structural components of popular musical vocal cultural performing among senior pupils (motive, cognitive, rating, interpretative, scenic) are examinee. For the first time criteria, indices, cultural levels of performing of popular genres by pupils are formulated and substantiated. The gradual methods of forming of popular musical vocal cultural performing are developed and inculcated. The represent the certain system that include determination of purpose, tasks, complex of mutually complementary methods, forms of pupils cooperation of studies and development in conditions of out of school hours.