У статті представлено хід та результати формувального експерименту з перевірки ефективності обґрунтованої на теоретичному рівні педагогічної моделі формування природничо-наукової компетентності майбутніх фахівців із фізичної терапії й ерготерапії. Обґрунтовано зміст, технології та механізми організації експериментального дослідження природничо-наукової підготовки майбутніх фахівців, проведено аналіз ефективності розроблених методик на відповідних етапах природничо-наукової підготовки, проаналізовано динаміку кількісних і якісних показників сформованості природничо-наукової компетентності майбутніх фахівців із фізичної терапії й ерготерапії на професійно-орієнтувальному, фундаментальному професійному і спеціалізувальному професійному етапах підготовки.
Поняття «компетентність фізичного терапевта, ерготерапевта», що засвідчується документом про професійну освіту, передбачає: компетентність у галузі теорії фізичної терапії та ерготерапії; компетентність у сфері сучасних реабілітаційних технологій і методик; компетентність у проєктуванні й реабілітаційних системах; компетентність у професійній взаємодії з учасниками реабілітаційного процесу (члени мультидисциплінарної команди, пацієнти, члени родини/опікуни пацієнтів); компетентність у галузі теорії і практики дослідження у сферах фізичної терапії та ерготерапії; компетентність в у медичних інноваціях; компетентність в організації та управлінні; компетентність у професійному самовдосконаленні.
Ефективність пропонованої моделі перевірено через систему критеріїв (особистісно-мотиваційний, когнітивний, інтеграційно-змістовий, інформаційно-комунікативний, операційно-діяльнісний, здоров’язберігальний і професійно-рефлексивний); для кожного критерію виокремлено низку показників та рівнів (елементарний, базовий, достатній і творчий) сформованості природничо-наукової компетентності майбутніх фахівців. З використанням статистичних методик підтверджено достовірність отриманих результатів і правильність сформульованої гіпотези.
The article presents the course and results of a formative experiment to test the effectiveness of a theoretically substantiated pedagogical model of forming the natural and scientific competence of future specialists in physical therapy and ergotherapy. The content, technologies, and mechanisms of the organization of the experimental study of natural and scientific training of future specialists are substantiated, an analysis of the effectiveness of the developed methodics at the relevant stages of natural and scientific training is conducted. The dynamics of quantitative and qualitative indicators of the formation of natural and scientific competence of future specialists in physical therapy and ergotherapy is analyzed on professional and orientative, fundamental professional and specialized professional stages of training. The concept of «competence of a physical therapist, ergotherapist», certified with a document on professional education, includes: competence in the field of theory in physical therapy and ergotherapy; competence in the field of modern rehabilitation technologies and methodics; competence in designing and rehabilitation systems; competence in professional interaction with participants of the rehabilitation process (members of the multidisciplinary team, patients, family members / caregivers of patients); competence in the field of theory and practice of research in the fields of physical therapy and ergotherapy; competence in medical innovations; competence in organization and management; competence in professional self-improvement. The effectiveness of the proposed model is verified through a system of criteria (personal and motivational, cognitive, integrative and substantial, informational and communicative, operational and activity orientated, health-keeping, and professional and reflexive); for each criterion, a number of indicators and levels (elementary, basic, sufficient and creative) of the formation of natural and scientific competence of future specialists are distinguished. Using statistical methods, the reliability of the obtained results and the correctness of the formulated hypothesis are confirmed.