У сучасних реаліях військового стану та карантинних обмежень актуалізуються питання поліпшення фізичного та психічного стану населення України. Особливої уваги заслуговує проблема покращення стану здоров’я дітей молодшого шкільного віку. Мета дослідження – дослідити вплив фізкультурно-оздоровчих занять плаванням на фізичний стан дітей молодшого шкільного віку. Організація дослідження: дослідження проводились протягом 2022 року згідно з тематичним планом наукових досліджень ПДАФКіС на 2021-2025 роки за темою «Теоретико-методичні основи підготовки спортсменів в олімпійському та професійному спорті» (номер державної реєстрації 0121U108253). Методи дослідження: теоретичний аналіз, узагальнення та порівняння літературних джерел, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. У дослідженнях брали участь діти молодшого шкільного віку загальною кількість 30 осіб. Встановлено, що протягом 6 місяців фізкультурно-оздоровчих занять в умовах басейну середньогрупові показники фізичного розвитку дітей не зазнали суттєвих змін та знаходились у межах вікових норм. Після проведення педагогічного експерименту було виявлено, що у рівні розвитку гнучкості відбулось статистично достовірні зміни (р˂0,05), також спостерігалась тенденція до покращення показників сили, швидкості, швидкісно-силових здібностей та витривалості, проте достовірних змін не зафіксовано. Аналіз
фізичного стану дітей після впровадження фізкультурно-оздоровчих занять з плавання з дітьми молодшого шкільного віку свідчив про перехід дітей до більш високого рівня і зменшення кількості дітей з низьким та нижче за середнім рівнями.
In the modern realities of martial law and quarantine restrictions, the issue of improving the physical and mental state of the population of Ukraine is being brought up to date. The problem of improving the health of children of primary school age deserves special attention. The purpose of the study is to investigate the influence of swimming physical culture and health classes on the physical condition of children of primary school age.
Research organization: the research was conducted during 2022 in accordance with the thematic plan of scientific research of PDAFKiS for 2021-2025 on the topic "Theoretical and methodological foundations of training athletes in Olympic and professional sports" (state registration number 0121U108253). Research methods: theoretical analysis, generalization and comparison of literary sources, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. A total of 30 children of primary school age participated in the research. It was established that during 6 months of physical culture and health classes in the conditions of the pool, the average group indicators of physical development of children did not undergo significant changes and were within age norms. After conducting the pedagogical experiment, it was found that there were statistically significant changes (р˂0.05) in the level of flexibility development, there was also a tendency to improve indicators of strength, speed, speed-power abilities and endurance, but no significant changes were recorded. The analysis of children's physical condition after the introduction of swimming physical education classes with children of primary school age showed the transition of children to a higher level and a decrease in the number of children with low and below average levels.