Метою дослідження було освітлення поглядів авторів на значення контролю в процесі підготовки студентів до самостійних занять фізичними вправами; технологічного перевтілення засобів та методів педагогічного контролю в засоби та методи самоконтролю через навчальні, дослідницькі та інші функції емпіричних спостережень. В роботі здійснено теоретичний аналіз змістовних характеристик педагогічного контролю; освітлені погляди авторів наукової літератури на структуру, форми, засоби і методи самоконтролю; подано бачення синтезу методичних аспектів у формуючих процесах підготовки студентів до самостійних занять фізичними вправами. Авторами розглянуто види контролю в управлінні процесом занять фізичними вправами і наголошено на необхідності врахування соціально-психологічних показників контролю та через навчальну функцію формування умінь у студентів їх передбачати. Новизною дослідження слід вважати запропоновані авторами форми та методи впровадження освітніх елементів теоретичного ознайомлення у методично обґрунтовані практичні дослідження власних показників фізичного розвитку та динаміки функціональних станів в умовах екстремальності військового стану і дистанційного навчання. Висновки вказують на осмислення означених темою змістів, підкреслюють погляди на основні напрямки формування умінь студентів самостійно контролювати процес і результат занять фізичними вправами як визначений чинник готовності до самостійних занять.
The purpose of the study was to clarify the views of the authors on the importance of control in the process of preparing students for independent physical exercises; technological transformation of means and methods of pedagogical control into means and methods of self-control through educational, research and other functions of empirical observations. The work includes a theoretical analysis of the content characteristics of pedagogical control; enlightened views of the authors of scientific literature on the structure, forms, means and methods of self-control; a vision of the synthesis of methodical aspects in the formative processes of preparing students for independent physical exercises is presented. The authors considered the types of control in the management of the process of physical exercises and emphasized the need to take into account the social and psychological indicators of control and through the educational function of forming the skills of students to predict them. The novelty of the study should be considered the forms and methods proposed by the authors of introducing educational elements of theoretical familiarization into methodically grounded practical studies of one's own indicators of physical development and the dynamics of functional states in the conditions of extremity of the military state and distance learning. The conclusions point to the understanding of the contents defined by the topic, emphasize views on the main directions of the formation of students' abilities to independently control the process and result of physical exercises as a determined factor of readiness for independent classes.