Стаття присвячена проблемі формування оздоровчих компетентностей у молодших школярів. Аналіз літератури показав, що саме фізичне виховання сприяє формуванню і вдосконаленню життєвих рухів і всебічному фізичному розвитку і зміцненню здоров’я дитини, вихованню позитивних морально-вольових якостей. З фізіологічного погляду, молодші школярі потребують рухової активності, тому слід надавати увагу їхній мотивації на заняттях фізичної культурою і спортом у позаурочний час. З метою здоров’язбереження молодших школярів визначено ефективні форми позакласної роботи, обов’язковою вимогою яких є врахування вікових особливостей фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей. Вивчення багатьох рухових дій сприяє розвитку сприймання в молодших школярів, які в процесі систематичних занять фізичною культурою починають добре орієнтуватись у навколишньому просторі. Діти в цьому віці легко захоплюються, однак у них ще не розвинена здатність прагнути до визначеної мети. З’ясовано, що в позаурочній роботі з молодшими школярами вчителі фізкультури навчають учнів співпрацювати в групових завданнях, стимулюють моральні переживання взаємонавчання, формують комунікативні навички, а також рефлексивні компоненти навчальної діяльності (зосередженість, планування, контроль, оцінка), поєднувати фронтальну та групову форми навчальної діяльності з метою гармонійного розвитку. Доведено, що процес, який визначається у початковій школі єдиною спільною метою є ігрова діяльність. Усвідомлення особливостей кожного виду ігор дає змогу під час їх проведення розвивати та пізнавати дитину. З усіх видів рухової активності молодші школярі віддають перевагу рухливим іграм. Вчені вважають, що рухливі ігри є найбільш адекватною формою вправ і сприяють підвищенню рухової активності, компенсують рухову активність молодших школярів, а також ефективно впливають на розвиток фізичних якостей. Ігри для активного відпочинку систематизовано за відповідними видами рухової активності. Разом з тим, враховуючи різноманітну спрямованість ігрового матеріалу та комплексний підхід до розвитку фізичних здібностей, його можна впроваджувати на в освітній процес з метою здоров’язбереження. Визначено, що саме позакласна фізкультурна робота у початковій школі – це процес безперервної дії, який формується на основі чітких практичних завдань і пов’язаний із застосуванням знань на практиці.
The article is devoted to the problem of formation of health competencies in junior schoolchildren. An analysis of the literature has shown that physical education itself contributes to the formation and improvement of life movements and comprehensive physical development and strengthening the health of the child, the education of positive moral and volitional qualities. From a physiological point of view, younger students need physical activity, so you should pay attention to their motivation in physical education and sports in extracurricular activities. In order to preserve the health of primary school children, effective forms of extracurricular activities have been identified, the mandatory requirement of which is to take into account the age characteristics of physical, mental and intellectual development of children. The study of many motor actions promotes the development of perception in younger students, who in the process of regular physical education begin to orient themselves well in the surrounding space. Children at this age are easily fascinated, but they have not yet developed the ability to strive for a certain goal. It was found that in extracurricular activities with younger students physical education teachers teach students to cooperate in group tasks, stimulate moral experiences of mutual learning, develop communication skills, as well as reflective components of educational activities (focus, planning, control, evaluation), combine frontal and group educational activities for the purpose of harmonious development. It is proved that the process that is determined in primary school is the only common goal is play activities. Awareness of the features of each type of games allows you to develop and get to know the child during them. Of all the types of physical activity, younger students prefer moving games. Scientists believe that motor games are the most adequate form of exercise and increase motor activity, compensate for motor activity of younger students, as well as effectively affect the development of physical qualities. Games for active recreation are organized according to the appropriate types of physical activity. However, given the diverse focus of the game material and a comprehensive approach to the development of physical abilities, it can be implemented in the educational process in order to preserve health. It is determined that extracurricular physical education in primary school is a process of continuous action, which is formed on the basis of clear practical tasks and is associated with the application of knowledge in practice.