Мета роботи. Розробити, теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити методику вдосконалення навчання плавання студентів ЗВО спеціальної медичної групи шляхом визначення показників їх психофізичних можливостей. Методологія. Для розв’язання поставлених завдань дослідження використовувались методи: емпіричні: педагогічне спостереження, опитування, експертне оцінювання, анкетування, тестування, статистична обробка даних. Наукова новизна роботи полягає в тому, що визначено зміст, форми й методи навчання плавання студентів спеціальної медичної групи залежно від їх психофізичного стану на основі можливості запобігання непередбачених ситуацій що виникають в ході занять. Подальшого розвитку набули особливості організації процесу занять з отримання навички плавати на основі спрямованих засобів та методів навчання плавання з метою стимуляції психофізичного стану студентів спеціальної медичної групи. Відзначено, що на сьогодні простежується погіршення стану здоров’я студентської молоді, що призводить до збільшення кількості студентів віднесених за станом здоров’я до спеціальної медичної групи. Водночас, з кожним роком збільшується кількість студентів що не вміють плавати. Виникає нагальна необхідність у створенні та реалізації практичних заходів, спрямованих на вдосконалення форм, методів та засобів навчання плавання для цієї категорії студентів. В традиційній навчальній програмі висвітлені питання, переважно, занять з плавання студентів, які за станом здоров’я належать до основної медичної групи. Однак через тенденцію до збільшення кількості студентів, які за станом здоров’я належать до спеціальної медичної групи, вивчення структури плавання студентів спеціальної медичної групи гостро необхідне за умови наявності широкого арсеналу засобів оздоровлення їх організму. Висновки. Наявність хронічних захворювань у студентів спеціальної медичної групи призводила до проявів неспокою, тривоги, підвищення відчуття небезпеки та страху води під час знаходження у приміщенні басейну.
The purpose of this study was to develop, theoretically substantiate and experimentally test the method of improving the teaching of swimming for students of the special medical group. Research methods. The following research methods were used to solve the tasks set: pedagogical observation, survey, expert evaluation, questionnaire, testing, statistical data processing. The paper identifies ways to improve methods of teaching swimming to students of the special medical group. It is noted that today there is a deterioration health of student youth, which leads to an increase in the number students classified by health status to a special medical group. At the same time, the number of incompetent students is increasing every year swim. There is an urgent need to create and implement practical measures aimed at improving the forms, methods and swimming training facilities for this category of students. The traditional curriculum covers the main issues of swimming lessons for students who belong to the main medical group due to their health condition. However, due to the tendency to increase the number of students, as if beyond the camp of health to lie up to a special medical group, the development of the swimming structure of students in a special medical group is urgently needed for the mind of the obviousness of a wide arsenal of health benefits for the body. The complexity of the assurance remains clear students in the possibility of further use of the received swimming skills, given their illness and fear of water, which calls into question not only the possibility of applying in further life and future professional activity acquired skills, but also the opportunity to learn swimming skills in general. Conclusions. The presence of chronic diseases in students of the special medical group led to manifestations of anxiety, worry, an increased sense of danger and fear of water when they were in the pool.