Мета роботи – схарактеризувати взаємозв’язок спортивної кінезіології з основними напрямами кінезіології і їх роль у спортивно-педагогічній освіті студентів закладів вищої освіти. Методологічною основою є концептуальні ідеї теорії пізнання, методологічні принципи науковості, доступності, цілісності, інтегративності, які пояснюють важливі педагогічні аспекти професійної підготовки майбутнього фахівця з фізичного виховання та спорту. Методи дослідження. Для отримання найбільш значущих результатів дослідження та їх інтерпретації застосовувались такі методи: теоретичний аналіз і синтез, систематизація, узагальнення інформації, викладеної у наукових джерелах інформації. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що здійснено теоретичний аналіз виникнення і становлення спортивної кінезіології, взаємозв’язок з педагогічною кінезіологією і її роль у спортивно-педагогічній освіті студентів закладів вищої освіти. Практичне значення отриманих результатів: теоретичні результати та наукові положення можуть бути використані для вирішення наукових, теоретико-методичних і практичних завдань реформування спеціалізованої, фахової передвищої і вищої освіти, модернізацію національної освітньої політики. Висновки. Спортивна кінезіологія, сутність якої полягає в інтегративному впливі спортивно-педагогічної освіти на інтелектуальну й рухову сфери особистості, уможливлює виокремлення в значенні об’єкта формування ціннісних установок функціональні можливості людини через удосконалення її кінезіологічного потенціалу. Концепції про розвиток кінезіологічного потенціалу є обґрунтуванням необхідності впровадження спортивної кінезіології в процес спортивно-педагогічної освіти студентів закладів вищої освіти.
The purpose of the work is to characterize the relationship of sports kinesiology with the main directions of kinesiology and their role in sports and pedagogical education of students of higher education institutions. The methodological basis is the conceptual ideas of the theory of knowledge, methodological principles of science, accessibility, integrity, integrativity, which explain the important pedagogical aspects of professional training of future specialists in physical education and sports. Research methods. To obtain the most significant results of the study and their interpretation, the following methods were used: theoretical analysis and synthesis, systematization, generalization of information presented in scientific sources of information. The scientific novelty of the obtained results is that the theoretical analysis of the origin and formation of sports kinesiology, the relationship with pedagogical kinesiology and its role in sports and pedagogical education of students of higher education. Practical significance of the obtained results: theoretical results and scientific positions can be used to solve scientific, theoretical and methodological and practical problems of reforming specialized, professional higher and higher education, modernization of national educational policy. Conclusions. Sports kinesiology, the essence of which is the integrative influence of sports and pedagogical education on the intellectual and motor spheres of the individual, allows to distinguish in the value of the object of formation of values of human functionality through the improvement of its kinesiological potential. The concept of the development of kinesiological potential is a justification for the need to introduce sports kinesiology in the process of sports and pedagogical education of students of higher education.