У статті висвітлені питання щодо важливості формування різних компонентів психоемоційного стану школярів у сучасних умовах, зокрема, стійкості до стресових ситуацій учнів старшої школи. Встановлено важливість занять єдиноборствами, зокрема боксом на уроках фізичної культури. Виявлено шляхи формування позитивного психоемоційного стану старшокласників, а саме розвитку стійкості учнів старшої школи до небезпеки і адекватності дій у стресових ситуаціях засобами боксу урізних формах фізичного виховання в школі, а саме на уроках фізичної культури і спортивних гуртках у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження – визначити шляхи формування психоемоційного стану учнів старшої школи засобами єдиноборств. Для реалізації мети дослідження використовувався аналіз педагогічної теорії та практики. Встановлено, що ситуація, що наразі склалася в Україні щодо військової загрози збоку деяких країн-агресорів та епідемічної небезпеки поширення COVІD-19 призводять до пригнічення фізіологічних і психічних реакцій організму підлітків. На тлі гіпокінезії, що супроводжує навчальну діяльність школярів умовах дистанційної освіти, хронічні стресогенні чинники тощо є причинами виникнення патологічних станів вісцеральних систем організму, погіршення регуляторних впливів нейрогуморальної системи й послаблення імунобіологічних властивостей організму. Висновки. Підтверджено, що найбільш оптимальними чинниками корекції психоемоційного стресу є тренувальні ефекти. Встановлено, що найбільш популярними видами спорту серед учнів старшої школи є різні єдиноборства, представником яких є бокс. Заняття боксом можуть позитивно впливати на формування психоемоційного стану старшокласників, формувати нервово-емоційну стійкість під час небезпеки та, здібність проявляти адекватність дій у стресових та екстремальних ситуаціях.
The article highlights the importance of forming various components of the psycho-emotional state of students in modern conditions, in particular, resilience to stressful situations of high school students. The importance of martial arts, including boxing in physical education classes, has been established. Ways to form a positive psycho-emotional state of high school students, namely the development of resistance of high school students to the danger and adequacy of action in stressful situations by means of boxing various forms of physical education at school, namely physical education classes and sports clubs in schools. The purpose of the study is substantiation of necessity and search for ways to form the psycho-emotional state of high school students by means of martial arts. The analysis of pedagogical theory and practice was used to realize the purpose of the research. It is established that the current situation in Ukraine with regard to the military threat from some aggressor countries and the epidemic danger of the spread of COVID-19 lead to the suppression of physiological and mental reactions of adolescents. Against the background of hypokinesia that accompanies students' educational activities in distance education, chronic stressors, etc. are the causes of pathological conditions of the visceral systems of the body, deterioration of regulatory effects of the neurohumoral system and weakening the immunobiological properties of the body. It is confirmed that the most optimal factors in the correction of psycho-emotional stress are training effects. It is established that the most popular sports among high school students are various martial arts, represented by boxing. Boxing classes can have a positive effect on the formation of psycho-emotional state of high school students, to form neuro-emotional stability in times of danger and the ability to show the adequacy of action in stressful and extreme situations.