Стаття репрезентує авторське бачення логіки викладання нормативної навчальної дисципліни «Інтелектуальна власність у галузі фізичної культури і спорту», вивчення якої передбачено освітньої програмою Спорт для підготовки магістрантів відповідно до державного стандарту вищої освіти (2021) з присвоєнням кваліфікації тренер-викладач. Наголошено, шо для галузі фізичної культури і спорту важливим є захист прав і боротьба з кіберзлочинністю (як і в інших галузях), оскільки ця галузь є багатоаспектно діяльнісною в економічних державних і світових проявах; а інтелектуальна діяльність і інтелектуальний капітал як економічна основа інформаційного суспільства знаходять свій прояв у спорті, особливо професійному, через його комерціалізацію, яка передбачає стратегічне планування, мерчендайзинг, продаж / трансфер медіа-прав тощо. Методологічну основу дослідження становить комплекс підходів (задачний, діяльнісний, результатний), принципів (науковості, зв’язку теорії з практикою, активності), методів (застосовано загальнонаукові методи дослідження, зокрема аналіз і синтез; проектування та моделювання; контент-аналіз). Це сприяє меті – репрезентації логіки викладення навчальної дисципліни «Інтелектуальну власність у галузі фізичної культури і спорту» відповідно до освітньої програми Спорт задля формування стандартизованих компетентностей. Зазначено мету, завдання, інформаційний контент трьох змістових модулів: Інтелектуальна власність в системі економіко-правових відносин інформаційного суспільства; Цивільно-правове регулювання інтелектуальних прав в галузі фізичної культури і спорту; Брендування спортивних організацій та спортивної символіки (спортивний брендінг). Зроблено висновок, що формування професійних компетентностей, окреслених в державному стандарті та відповідній освітній програмі забезпечується сукупністю таких складових: логікою представлення інформаційного контенту навчальної дисципліни; адекватними творчими завданнями, які репрезентують зв’язок теорії з практичною діяльністю магістрантів; комплексним контролем, який ґрунтується на різнорівневому підході.
This article represents the author's vision of the logic as for teaching the academic discipline "Intellectual Property in the Field of Physical Culture and Sport," the study of which is provided by the educational program Sport for the graduate students’ training in accordance with the state standard of higher education (2021) with the qualifications of trainer-teacher. It is emphasized that the protection of rights and prevention of cybercrime are important for the field of physical culture and sport (as well as in other fields), as this field is multidimensional in economic, national, and global manifestations; intellectual activity and intellectual funds as the economic basis of the information society are manifested in sport, especially professional, through its commercialization, which involves strategic planning, merchandising, sale/transfer of media rights, etc. A set of approaches (task, activity, result), principles (scientific, connection of theory with practice, activity), methods (general scientific research methods are used, including analysis and synthesis; design and modeling; content analysis) comprise the methodological basis of the research. Therefore, the purpose of the article is to represent the logic of teaching the academic discipline "Intellectual Property in the Field of Physical Culture and Sport" in accordance with the educational program Sport for the formation of standardized competences. The purpose, tasks, information content of three content modules are indicated: Intellectual property in the system of economic and legal relations of the information society; Civil law regulation of intellectual property rights in the field of physical culture and sport; Branding of sports organizations and sports symbols (sports branding). It is concluded that the formation of professional competences outlined in the state standard and the relevant educational program is provided by a set of the following components: the logic of presentation of the information content of the discipline; proper creative tasks that show the connection of theory with the practical activities of graduate students; integrated control, which is based on a multilevel approach.