У статті проаналізовано сучасні підходи до фізичної терапії дітей 6-8 років з розладами аутистичного спектру в умовах реабілітаційного центру. На базі теоретичних методів обґрунтовано застосування сучасних методик фізичної терапії дітей 6-8 років з розладами аутистичного спектру в умовах реабілітаційного центру. Виявлено, що кількість дітей з проявами аутизму з кожним роком збільшується. Вчені активно досліджують клінічні прояви й діагностичні ознаки розладів аутистичного спектру, пропонують можливі шляхи медико-педагогічного втручання задля корекції стану хворого. Нині відомо чимало методик, які дозволяють звести симптоми до мінімуму і цим покращити життя людини у суспільстві, дають можливість отримати освіту і роботу. Визначено, що головною умовою успішної корекції розладів аутистичного спектру є комплексний підхід з урахуванням особливостей симптоматики певної конкретної дитини, аналізу її функціонального стану та рівня психомоторного розвитку. Більшість науковців наполягають на необхідності фізичної терапії. Фізіотерапевтичні процедури направлені на усунення тілесних проявів розладів аутистичного спектру, на корекцію гіпертонусу чи гіпотонусу, покращення кровообігу та обміну речовин в організмі дитини, активізацію психоемоційної діяльності, поліпшення загального стану здоров’я. Охарактеризовано найпопулярніші та прогресивні методи фізичної терапії при розладах аутистичного спектру: кінезотерапія, гідрокінезотерапія, масажна терапія та пет-терапія. Часто використовують такі допоміжні методики: йогу, барабанну терапію, пісочну терапію, краніосакральну терапію та інші. Обґрунтовано застосування терапевтичних вправ у дітей з розладами аутистичного спектру, які є засобом розвитку осмисленої рухової активності, стійкості й витривалості, набуття навичок контролю над власним тілом, встановлення комунікації з навколишнім світом, а також запорукою психічного та розумового зростання.
The article analyzes modern approaches to physical therapy of children 6-8 years old with autism spectrum disorders in the rehabilitation center. On the basis of theoretical methods the application of modern methods of physical therapy of children 6-8 years old with autism spectrum disorders in the rehabilitation center is substantiated. It was found that the number of children with autism is increasing every year. Scientists are actively investigating the clinical manifestations and diagnostic signs of autism spectrum disorders, suggest possible ways of medical and pedagogical intervention to correct the patient's condition. Currently, many techniques are known that can minimize symptoms and thus improve human life in society, provide an opportunity to get an education and a job. It is determined that the main condition for successful correction of autism spectrum disorders is a comprehensive approach taking into account the symptoms of a particular child, analysis of its functional state and level of psychomotor development. Most scientists insist on the need for physical therapy. Physiotherapy procedures are aimed at eliminating the physical manifestations of autism spectrum disorders, correcting hypertension or hypotension, improving blood circulation and metabolism in the body of the child, enhancing psycho-emotional activity, improving overall health. The most popular and progressive methods of physical therapy for autism spectrum disorders are described: kinesitherapy, hydrokinesiotherapy, massage therapy and pet therapy. The following auxiliary techniques are often used: yoga, drum therapy, sand therapy, craniosacral therapy and others. The use of therapeutic exercises in children with autism spectrum disorders, which are a means of developing meaningful motor activity, stability and endurance, gaining skills to control their own body, establishing communication with the world, and the key to mental and intellectual growth.