У статті розглянуті передумови і основні аспекти підготовки майбутніх фахівців з адаптивної фізичної культури до роботи з дітьми з особливими потребами як педагогічної проблеми, а також проаналізовано стан і сплановано перспективу вивчення існуючих проблем в адаптивному фізичному вихованні на прикладі зарубіжних країн. В останні роки в Україні цьому процесу стали приділяти більше уваги. Не залишилася осторонь і галузь фізичної культури. З'явився новий розділ – адаптивна фізична культура, який включає наступні галузі знань: фізичну культуру, медицину, корекційну педагогіку і відомості медико-біологічних і соціально-психологічних навчальних і наукових дисциплін. Мета статті. На основі літературних джерел розглянути теоретичні аспекти професійної підготовки майбутніх фахівців з адаптивної фізичної культури. Завдання дослідження полягає у вивченні й узагальненні даних літературних джерел, що стосуються питання професійної підготовки майбутніх фахівців з адаптивної фізичної культури, а також в аналізі сучасного стану професійної підготовки майбутніх фахівців з адаптивної фізичної культури до реабілітаційної роботи. Для перспективного розвитку спеціальності «Адаптивна фізична культура» потрібно чітко окреслити перелік дисциплін, необхідних для підготовки висококваліфікованих спеціалістів, та їх об’єм. Необхідне розроблення типового навчального плану, освітньо-професійної програми, освітньо-кваліфікаційної характеристики для цієї спеціальності на державному рівні.
The article considers the prerequisites and main aspects of training future specialists in adaptive physical culture to work with children with special needs as a pedagogical problem, as well as analyzes the state and plans the prospects of studying existing problems in adaptive physical education on the example of foreign countries. In recent years, more attention has been paid to this process in Ukraine. The branch of physical culture was not left out either. A new section has appeared - adaptive physical culture, which includes the following areas of knowledge: physical culture, medicine, correctional pedagogy and information on medical-biological and socio-psychological educational and scientific disciplines. The purpose of the article. On the basis of literature sources to consider the theoretical aspects of professional training of future specialists in adaptive physical culture. The task of the study is to study and summarize the data of literature sources related to the training of future specialists in adaptive physical culture, as well as to analyze the current state of training of future specialists in adaptive physical culture for rehabilitation work. For the long-term development of the specialty "Adaptive Physical Education" it is necessary to clearly define the list of disciplines required for the training of highly qualified specialists and their scope. It is necessary to develop a standard curriculum, educational and professional program, educational and qualification characteristics for this specialty at the state level.