Статтю присвячено побудові програми оздоровчих занять для студенток перших курсів на основі використання засобів рекреаційних та спортивних ігор. Аналіз сучасних наукових досліджень свідчить, що рухова активність – невід’ємна частина поведінки людини, яка повинна забезпечувати нормальне функціонування систем організму й збереження здоров’я. Урахування індивідуальних норм рухової активності є одним із суттєвих чинників удосконалення системи фізичного виховання студентів. Мета. Теоретично обґрунтувати та розробити програму занять на основі використання рекреаційних ігор для студенток закладів вищої освіти, що спрямована на організацію активного дозвілля, підвищення рівня замученості молоді до рухової активності. Методи. Аналіз та узагальнення спеціальної науково-методичної літератури, документальних матеріалів, соціологічні методи (анкетування, експертне опитування), педагогічні (педагогічне спостереження, педагогічний експеримент), оцінки рухової активності, математичної статистики. Результати. Запропонована програма занять включає три основні частини – теоретичну, практичну, пізнавальну – та охоплює ряд заходів, що впливають на залучення студенток до занять рекреаційною діяльністю, відрізняється від наявних ступенем розробки, структурою і змістом. Тривалість занять – 60 хв, кратність – двічі на тиждень. Використовували також серію веселих ігрових вправ з волейбольним, тенісним та футбольним м’ячами: естафети, рухливі ігри, конкурси, спортивні вікторини, розважальні заходи, свята, сюжетно-рольові ігри. Різноманіття засобів програми, а саме спеціальні вправи, спрямовані на ознайомлення з технікою волейболу, тенісу, футболу, дозволило залучити студенток до занять рекреаційною діяльністю, яка сприятиме формуванню позитивного ставлення до здорового способу життя та рухової активності. Включення до програми спеціальних вправ, спрямованих на знайомство з технікою гри у волейбол, теніс, футбол, сприяло освоєнню елементів початкової технічної підготовки.
The article is devoted to building a program of health-improving classes for first-year students based on the use of recreational and sports games. The analysis of modern scientific research shows that motor activity is an integral part of human behavior, which should ensure the normal functioning of the body's systems and maintain health. Taking into account individual norms of motor activity is one of the significant factors for improving the system of physical education of students. Theoretically justify and develop a program of classes based on the use of recreational games for female students of higher educational institutions, which is aimed at organizing active leisure activities, increasing the level of torture of young people to motor activity. Methods. Analysis and generalization of Special Scientific and methodological literature, documentary materials, sociological methods (questionnaire, expert survey), pedagogical (pedagogical observation, pedagogical experiment), assessment of motor activity, mathematical statistics. Results. The proposed training program includes three main parts-theoretical, practical and cognitive – and covers a number of activities that affect the involvement of female students in entertainment activities, differs from existing ones in the degree of development, structure and content. The duration of classes is 60 minutes, the frequency is twice a week. We also used a series of fun game exercises with volleyball, tennis and soccer balls: relay races, outdoor games, contests, sports quizzes, entertainment events, holidays, story and role-playing games. A variety of software tools, namely special exercises aimed at getting acquainted with the techniques of volleyball, tennis and football, made it possible to attract female students to engage in health-improving activities that will contribute to the formation of a positive attitude to a healthy lifestyle and motor activity. The inclusion of special exercises aimed at familiarizing yourself with the technique of playing volleyball, tennis and football in the program contributed to the development of elements of initial technical training.