У статті аналізується поняття педагогічної компетентності науково-педагогічних працівників фізичного виховання у сфері екологічного та активного туризму. Розкрито сутність і специфіку розвитку педагогічної компетентності науково-педагогічного працівника фізичного виховання; зазначено, що розвиток педагогічної компетентності у сфері екологічного та активного туризму має поєднуватися з самоосвітою та самовдосконаленням. Формування особистості майбутнього фахівця залежить від науково-педагогічного працівника, його педагогічної компетентності. Визначено педагогічну компетентність науково-педагогічного працівника як: інтегровану професійно-особистісну характеристику науково-педагогічного працівника, що забезпечує ефективність викладацької діяльності у закладі вищої освіти та відображає рівень сформованості професійно значущих якостей педагога, результати його педагогічної підготовки; особистісні можливості науково-педагогічного працівника ефективно реалізовувати цілі освітнього процесу, що базуються на знаннях педагогічної теорії, психології, методики викладання та вмінні застосовувати їх в практичній діяльності. Зміст педагогічної компетентності розглядають у таких аспектах: проблемно-практичному, змістовому, ціннісному. Педагогічна компетентність науково-педагогічних працівників фізичного виховання розглядається як така, що відображає рівень сформованості професійних знань, умінь, навичок, особистісних та поведінкових якостей науково-педагогічних працівників. Дослідники педагогічну компетентність розглядають як здатність фахівців певної галузі знань вирішувати практичні педагогічні завдання, пов’язані з викладацькою діяльністю. Встановлено, що незалежно від профілю навчального закладу розвиток педагогічної компетентності науково-педагогічного працівника є показником готовності науково-педагогічного працівника до здійснення ним педагогічної діяльності, проявом найвищої форми педагогічної компетентності. Науково-педагогічні працівники фізичного виховання аграрного університету вирішують надзвичайно важливі завдання щодо прилучення молоді до здорового способу життя, формування готовності у майбутніх фахівців-аграріїв до професійної діяльності на засадах ціннісного ставлення до здоров’я населення України.
This article analyzes the concept of pedagogical competence of scientific and teaching staff of physical education in the field of ecological and active tourism. The essence and specificity of development of pedagogical competence of scientific and pedagogical staff of physical education is revealed; it is established that the development of pedagogical competence in the sphere of ecological and active tourism can be combined with self-education and self-improvement. The formation of the future specialist's personality depends on the scientific and teaching staff, his pedagogical competen Ukrainian scientists define pedagogical competence as: integrated professional personality characteristics of the teacher, which ensures the efficiency of teaching activities at a higher education institution and reflects the level of formation of the professionally significant qualities of the teacher, the results of his or her pedagogical training; the personal capability of the teacher to effectively realize the goals of the educational process, based on the knowledge of pedagogical theory, psychology, teaching methods and the ability to apply them in practice. The content of pedagogical competence is considered in the following aspects: problem-solving, content, value. The pedagogical competence of physical education teachers is considered as one reflecting the level of formation of professional knowledge, skills, qualifications and behavioral qualities of teachers. Researchers consider pedagogical competence as the ability of specialists of a certain field of knowledge to solve practical tasks related to the specific teaching activity. It has been determined that regardless of the profile of the institution, the development of pedagogical competence of a scientific and teaching staff is an indicator of the readiness of the scientific and teaching staff to perform their pedagogical activities, as well as a demonstration of the highest form of pedagogical competence. Scientific and teaching staff of physical education of agrarian university solves very important tasks on familiarizing the youth with the healthy way of life, on formation of readiness of future specialists-agrarians to professional activity on the base of valuable relation to health of population of Ukraine.