Актуальність. Рівень фізичного стану студентів залежить від багатьох факторів, основні із яких пов’язані зі способом життя і рівнем рухової активності. Систематичні навчальні та поза навчальні заняття фізичними вправами є важливою умовою нормального фізичного і духовного розвитку особистості студента, обов’язковою умовою виховання пріоритетних орієнтацій на зміцнення здоров’я і мотиваційним стимулом до регулярних самостійних занять фізичними вправами та спортом. Мета дослідження: знання механізмів функціональних та психоемоційних залежностей дозволить здійснювати об’єктивний моніторинг психофункціонального стану студентів-фізкультурників в якості ілюстрації перенесення фізичних навантажень і адаптації до них. Дослідження проведено на базі Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки серед студентів 1-4 курсів спеціальності «Середня освіта. Фізична культура» факультету фізичної культури, спорту та здоров’я (135 осіб, серед них: 90 юнаків та 45 дівчат) у міжсесійний період. Результати дослідження. У даному дослідженні визначено рівень фізичного стану студентів та його вплив на адаптаційні можливості організму і стресостійкість студентів факультету фізичної культури. Визначено, що фізичний стан суттєво впливає на цілий ряд показників життєдіяльності студентської молоді. Встановлено, що оцінка функціонального стану серцево-судинної системи досліджуваних студентів знаходяться в межах нормативних величин для цієї вікової групи. З’ясовано, що 48% студентів мають несприятливий прогноз, тобто незадовільну нервово-психічну стійкість, 45% – малосприятливий прогноз (задовільну нервово-психічну стійкість) та 7% – мають високу нервово-психічну стійкість. Висновки. Знання механізмів функціональних та психоемоційних залежностей дозволить здійснювати об’єктивний моніторинг психофункціонального стану студентів-фізкультурників в якості ілюстрації перенесення фізичних навантажень і адаптації до них.
Relevance. The level of physical condition of students depends on many factors, the main of which are related to lifestyle and level of physical activity. Systematic training and extracurricular physical exercises are an important condition for normal physical and spiritual development of the student's personality, a prerequisite for the education of priority orientations to promote health and a motivational incentive for regular independent exercise and sports. The purpose of the study: knowledge of the mechanisms of functional and psycho-emotional dependence will allow for objective monitoring of the psycho-functional state of students as an illustration of the transfer of physical activity and adaptation to them. The research was conducted on the basis of the Lesia Ukrainka Eastern European National University among students of 1-4 courses of the specialty “Secondary education. Physical Culture "of the Faculty of Physical Culture, Sports and Health (135 people, including 90 boys and 45 girls) in the intersessional period. Research results. This study determined the level of physical condition of students and its impact on the adaptive capacity of the body and stress resistance of students of the Faculty of Physical Education. It is determined that the physical condition significantly affects a number of indicators of life of student youth. It is established that the assessment of the functional state of the cardiovascular system of the studied students is within the normative values for this age group. It was found that 48% of students have an unfavorable prognosis, ie unsatisfactory neuropsychological stability, 45% have an unfavorable prognosis (satisfactory neuropsychological stability) and 7% have high neuropsychological stability. Conclusions. Knowledge of the mechanisms of functional and psycho-emotional dependence will allow for objective monitoring of the psycho-functional state of students as athletes to illustrate the transfer of physical activity and adaptation to them.