Мета роботи – дослідження розвитку когнітивної складової позитивного ставлення студентів гуманітарних спеціальностей до здоровя'збережувальної діяльності. Методи дослідження: анкетування, аналіз, синтез, узагальнення. У дослідженні брали участь студенти 1-2 курсу Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова (128 осіб); 56 студентів 1-2 курсів Національного університету «Києво-Могилянська академія» та 60 здобувачів вищої освіти 1-2 курсів Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Проаналізовано розвиток когнітивної складової позитивного ставлення студентів гуманітарних спеціальностей до здоров'язбережувальної діяльності в освітньому просторі. Аналіз даних анкетування засвідчив необхідність розвитку когнітивної складової позитивного ставлення студентів гуманітарних спеціальностей до здоров'язбережувальної діяльності. Виявлено кількісні та якісні зміни в системі знань і уявлень про індивідуальне здоров’я; знань про здоров’язбережувальну діяльність; знань про методи самоконтролю під час виконання фізичних вправ в процесі розвитку когнітивної складової позитивного ставлення студентів гуманітарних спеціальностей до здоров’язбережувальної діяльності в освітньому просторі. Подана характеристика когнітивної складової позитивного ставлення студентів гуманітарних спеціальностей до здоров’язбережувальної діяльності в освітньому просторі. Перспективи подальших досліджень полягають у вивченні аспектів формування позитивного ставлення студентів гуманітарних спеціальностей до здоров’я-збережувальної діяльності.
The purpose of the work is to study the development of the cognitive component of the positive attitude of students of humanitarian specialties to health-saving activities. Research methodology: questioning, analysis, synthesis, generalization. The study involved 1st-2nd year students of the National Pedagogical Drahomanov University (128 people); 56 students of 1-2 courses of the National University of "Kyiv-Mohyla Academy" and 60 applicants for higher education of 1-2 courses of Taras Shevchenko National University of Kyiv. The development of the cognitive component of the positive attitude of students of humanitarian specialties to health-saving activities in the educational space is analyzed. The analysis of the survey data showed the need to develop the cognitive component of the positive attitude of students of humanitarian specialties to health-saving activities. Quantitative and qualitative changes in the system of knowledge and ideas about individual health were revealed; knowledge about health-saving activities; knowledge about the methods of self-control when performing physical exercises in the process of developing the cognitive component of a positive attitude of students of humanitarian specialties to health-saving activities in the educational space. The characteristic of the cognitive component of the positive attitude of students of humanitarian specialties to health-saving activities in the educational space is presented. Prospects for further research are to study aspects of the formation of a positive attitude of students of humanitarian specialties to health-saving activities.