Мета статті – охарактеризувати актуальні професійно-розвивальні технології, що можуть бути використані для підготовки вчителів до соціально-педагогічної діяльності, направленої на збереження здоров’я молоді. Успішне вирішення завдань національного виховання безпосередньо пов'язане з удосконаленням підготовки майбутніх педагогів саме у галузі соціально-педагогічної діяльності. Сучасне суспільство ставить перед вчителем завдання бути не тільки неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань та високої культури, а й прагнути до втілення в собі людського ідеалу. Цілісна професійно-педагогічна підготовка майбутнього фахівця до соціально-педагогічної діяльності щодо використання здоров’язбережувальних технологій у практиці біології та основ здоров’я включає: культурно-світоглядний аспект (високий рівень соціокультурної та громадянської компетентності, дотримання морально-етичних норм поведінки в соціумі, усвідомлення мети та завдань педагогіки здоров’я в сучасному суспільстві, активність у соціально-громадському житті держави), соціально-психологічний аспект (досвід педагогічної комунікації з учнями, батьками, вчителями, представниками громадськості; володіння методами психологічної взаємодії з вихованцями; спрямування діяльності на забезпечення морально-психологічного комфорту в навчально-виховному процесі школи); професійно-педагогічний аспект (високий рівень фундаментальних знань з свого фаху, навички використання сучасних технологій збереження та зміцнення всіх складових здоров’я учня; достатній рівень рухової та функціональної підготовленості). Ознайомлення студентів із професійно-розвивальними технологіями у уможливить підвищення якості виконання ним функцій соціально- педагогічної діяльності. Ефективність професійної підготовки майбутнього вчителя до соціально-педагогічної діяльності значною мірою визначають його вміння творчо використовувати освітні інновації для збереження здоров’я молоді.
The purpose of the article is to describe the current professional development technologies that can be used to prepare teachers for socio-pedagogical activities aimed at preserving the health of young people. The successful solution of the problems of national education is directly related to the improvement of training of future teachers in the field of socio-pedagogical activities. Modern society challenges the teacher to be not only a unique person, a bearer of universal values, deep and diverse knowledge and high culture, but also to strive for the embodiment of the human ideal. Holistic professional and pedagogical training of future specialists in socio-pedagogical activities on the use of health technologies in the practice of biology and basics of health includes: cultural and ideological aspect (high level of socio-cultural and civic competence, compliance with moral and ethical norms of behavior in society, awareness goals and objectives of health pedagogy in modern society, activity in the social life of the state), socio-psychological aspect (experience of pedagogical communication with students, parents, teachers, members of the public; mastery of methods of psychological interaction with students; psychological comfort in the educational process of the school); professional and pedagogical aspect (high level of fundamental knowledge in their field, skills of using modern technologies to preserve and strengthen all components of student health; sufficient level of motor and functional training). Acquaintance of students with professional and developmental technologies will make it possible to improve the quality of their social and pedagogical functions. The effectiveness of professional training of future teachers to socio-pedagogical activities is largely determined by his ability to creatively use educational innovations to preserve the health of young people.