У статті здійснено комплексний аналіз особливостей концептуальних засад, змісту та організації системи формування індивідуальної освітньої траєкторії професійної підготовки фахівців із фізичного виховання й спорту в США. Формування індивідуальної освітньої траєкторії є важливим інструментом, спрямованим на можливість здобувача особисто формувати подальшу професійну діяльність, будувати індивідуальну кар’єру та досягти високого професійного рівня. Методологічну основу дослідження становить комплекс порівняльної педагогіки, спрямований на розкриття та теоретичне узагальнення особливостей, концептуальних засад, змісту та організації системи забезпечення формування індивідуальної освітньої траєкторії навчання фахівців із фізичного виховання й спорту в США. Мета дослідження полягає у здійсненні комплексного аналізу особливостей концептуальних засад, змісту та організації системи формування індивідуальної освітньої траєкторії впродовж професійної підготовки фахівців із фізичного виховання й спорту в США. Проведені дослідження дозволяють стверджувати, що традиційна програма підготовки фахівців фізичного виховання і спорту у Сполучених Штатах Америки зазвичай складається з наступних блоків дисциплін: загальної освіти (general education), галузі знань (field of knowledge (Lower Division)), академічної спеціалізації (academic specialization (major)). У досліджені безпосередньо розкрито концептуальне та змістове наповнення означених освітніх блоків на прикладі академічної спеціалізації «фізичне виховання, педагогічна освіта» (Physical
Education Teacher Education) Каліфорнійського державного університеуі Лонг Біч. Зроблено висновки, що можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії наявна у здобувачів освіти при опануванні двох початкових блоків: блоку загальної освіти та блоку галузі знань. В університетах США, блок академічної спеціалізації є фаховим та чітко визначеним ЗВО. В університетах наявна дієва система поточного контролю якості знань здобувачів, що визначає можливість продовження (вступу на) навчання за блоком академічної спеціалізації.
The article provides a comprehensive analysis of the features of the conceptual foundations, content and organization of the system of formation of individual educational trajectory of professional training of specialists in physical education and sports in the United States. Study programs for physical education and sports area in the United States usually consists of three blocks: the block of general education, the block of field of knowledge (Lower Division), the block of disciplines of academic specialization (major). The methodological basis of the study is a set of comparative pedagogy aimed at revealing and theoretical generalization of the conceptual foundations, content and organization of the system to ensure the formation of individual educational trajectory of training in physical education and sports in the United States. Therefore, the purpose of the article is to determine and theoretically generalize the features of the conceptual principles, content and organization of the formation of individual educational trajectory of professional training of specialists in physical education and sports in the United States universities. It is concludeed that the possibility of forming an individual educational trajectory is available to students when they study block of general education and block of the field of knowledge (Lower Division). Block of general education disciplines at the California State University Long Beach consists of three combined parts: the Foundation, the Exploration, and the Capstone The main purpose of general education disciplines are to help students develop the knowledge and skills necessary for critical research, to form an individual educational trajectory, effective communication, responsible lifestyle in the diversity of a changing world. The content of the disciplines for the major (block of academic specialization) is clearly defined by universities. USA universities have an effective system of current quality control of applicants' knowledge, which determines the possibility of admission to study at the major program (academic specialization block).