У даній статті проведено перевірку ефективності програми силового тренінгу в домашніх умовах на дистанційних заняттях з фізичної культури для студентів-чоловіків закладів вищої освіти. Традиційна форма організації навчального процесу з фізичного виховання у більшості закладів вищої освіти України малоефективна. Застарілий зміст і форма не відповідають потребам студентів. Також величезний потік нової інформації, збільшення обсягу матеріалу, що вивчається, напруженість розумової праці призводять до обмеження рухової активності студентів. З 2020 року завдяки пандемії коронавірусу COVID-19 виявився ще один фактор зниження рухової активності студентів. Дисципліна «Фізична культура» постала перед проблемою неповної реалізації. Карантинні обмеження не дають можливість займатися у спортзалах, на тренувальних майданчиках та стадіонах. Але потреба студентів в руховій активності збільшується в період карантину. Тому з’явилася необхідність в онлайн-форматі організації навчальних занять та корекція програми з фізичної культури щодо дистанційного навчання. Була розроблена програма силового тренінгу в домашніх умовах на дистанційних заняттях для чоловічої частини студентства, яка складається з трьох занять на тиждень: одного обов’язкового та двох самостійних. На навчальних заняттях студенти отримували певні знання та вміння самостійної організації занять фізичними вправами згідно програми, а на самостійних заняттях практично реалізовували отримані знання, уміння та навички силового тренінгу. Така організація значно заповнило дефіцит їх рухової активності. Результати аналізу отриманих даних та анкетування студентів показали, що за період дослідження у групі студентів відзначено достовірне поліпшення результатів за всіма досліджуваними показниками. Були зроблені такі висновки: впровадження програми силового тренінгу в домашніх умовах на дистанційних заняттях для студентів закладів вищої освіти підвищує рівень рухової активності, заохочує до занять, посилює тренувальний вплив на розвиток силових якостей, студенти здобувають певні знання, уміння та навички організації самостійних занять.
This article examines the effectiveness of the strength training program at home in distance physical education classes for male students of higher education. The traditional form of organization of the educational process in physical education in most institutions of higher education in Ukraine is ineffective. Outdated content and form do not meet the needs of students. Also, a huge flow of new information, increasing the amount of material studied, the intensity of mental work lead to limited motor activity of students. Since 2020, thanks to the pandemic of the coronavirus COVID-19, another factor in reducing motor activity has emerged. The discipline "Physical Culture" faced the problem of incomplete implementation. Quarantine restrictions do not allow you to exercise in gyms, training grounds and stadiums. Therefore, there is a need for online training and correction of the distance learning physical education program. A distance-based strength training program for male students has been developed, consisting of three classes per week: one compulsory and two independent. In the classes the students received certain knowledge and skills of independent organization of physical exercises according to the program, and in the independent classes they practically realized the acquired knowledge, skills and abilities. Independent classes not only fill the deficit of physical activity, but also contribute to more recovery that is effective after fatigue, versatile physical development, learning material on physical education, mental and physical performance, self-education, improve human health, is a means of active recreation. The results of the analysis of the obtained data and questionnaires of students showed that during the study period in the group of students there was a significant improvement in the results of all studied indicators. The following conclusions were made: the introduction of a program of strength training at home in distance learning for students of higher education increases physical activity, enhances the impact on the development of strength skills, students gain some knowledge, skills and abilities to organize independent classes.