У статті досліджено сутнісну складову когнітивного компонента управлінської компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту, який формується в закладах вищої освіти, його критеріїв та показників. Методи дослідження: компаративний аналіз та порівняння педагогічно-психологічної, методичної та спеціальної літератури; усне, письмове опитування, тестування; метод вимірювання та математичної обробки даних. З’ясовано складники когнітивного компоненту, що необхідні майбутнім фахівцям фізичної культури і спорту в міжособистісних взаєминах у їхній майбутній діяльності, зокрема знання: нормативних актів у сфері фізичної культури і спорту; фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загальнопрофесійних дисциплін; підходів до забезпечення якісного виконання завдань професійної діяльності; моделювання об’єктів і процесів у сфері менеджменту; концепцій, методів та інструментів менеджменту; планування діяльності організації фізкультурно-спортивного спрямування; змісту організації та здійснення комунікації з представниками різних професійних груп; сучасних інформаційно-комунікаційних технологій; взаємодії з людьми та впливу на їхню поведінку; методів менеджменту фізкультурно-спортивної організації, прийняття ефективних управлінських рішень; сучасних технологій адаптації та дії в нестандартній ситуації, уміння генерувати нові ідеї у сфері наук про менеджмент фізичної культури і спорту; педагогічних технологій для реалізації розроблених програм навчальних дисциплін за спеціалізацією у навчальних закладах. Результати досліджень свідчать, що основою когнітивного компоненту управлінської компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту, яка формується в закладах вищої освіти, є знання, обізнаність щодо міжособистісної комунікації, яка є ключовою у їхній професійній діяльності.
The article examines the essential component of the cognitive component of managerial competence of future specialists in physical culture and sports, which is formed in higher education institutions, its criteria and indicators. Research methods: comparative analysis and comparison of pedagogical-psychological, methodical and special literature; oral, written questioning, testing; method of measurement and mathematical data processing. The components of the cognitive component that are necessary for future specialists in physical culture and sports in interpersonal relationships in their future activities, including knowledge of: regulations in the field of physical culture and sports; basic sciences, to the extent necessary for the development of general professional disciplines, approaches to ensuring the quality of professional tasks; modeling of objects and processes in the field of management, concepts, methods and tools of management; planning the activities of the organization of physical culture and sports; the content of the organization and implementation of communication with representatives of various professional groups; modern information and communication technologies; interaction with people and influence on their behavior; methods of management of physical culture and sports organization, making effective management decisions; modern technologies of adaptation and action in an unusual situation, the ability to generate new ideas in the field of science of management of physical culture and sports; pedagogical technologies for the implementation of the developed programs of educational disciplines by specialization in educational institutions. The results of research show that the basis of the cognitive component of managerial competence of future specialists in physical culture and sports, which is formed in higher education institutions, is knowledge, awareness of interpersonal communication, which is key in their professional activities.